Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 foutjes Tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 5

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 19/01/2014 :  16:54:56  Toon profiel  Reageer met citaat
De Hyperlinks zijn verdwenen met het verplaatsen.
We kunnen dit zelf nu ook niet aanpassen.

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Yamahaman
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 20/01/2014 :  11:33:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Nogmaals mijn bijdrage mbt fouten in de T5: (ik had ff de indruk dat mn posting was ondergesneeuwd door de bijdrage van Willy)

Ik heb een probleem dat, als er een registratie is gekozen en heb gespeeld en geheel gestopt, er bij bijv Organ World geen andere presets gekozen kunnen worden.
(Heb laatste update en geen reg van ouder keyboard ingeladen).
Alleen uit/aan helpt.

Wie heeft dit ook, of doe ik iets fout?

willie
New Member

30 berichten

Geplaatst - 20/01/2014 :  19:22:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud,
Inmiddels staat het modulatie wiel helemaal naar beneden, stond eerder in de midden. Na het resetten hebben de problemen zich gelukkig niet meer voorgedaan.
Met vriendelijke groet,
Wil

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 20/01/2014 :  21:55:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Resetten heeft er helemaal niets mee te maken.

Groeten, Wim

pceel
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  23:52:37  Toon profiel  Stuur pceel een ICQ bericht  Reageer met citaat
Heb 5/76 2 dagen. Left hangt . Erger :verschillende voices duidelijk te laag = vals . Met mixing console/tune tijdelijk oplosbaar maar niet ideaal . saxen : vals . ook piano en e.piano . mijn 4 was beter .Heeft iemand ook een "valse"5 en is er iets aan te doen ? Veel dank .

Bewerkt door pceel op 26/01/2014 23:53:11

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 27/01/2014 :  08:51:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Pceel,

Allereerst welkom op dit forum en gefeliciteerd met je Tyros 5.
Ik hoop dat je er net zoveel plezier van gaat krijgen als wij ook hebben.
Maar nu jouw verhaal.
Het komt mij wat vreemd voor, want een keyboard is digitaal en hoeft dus nooit gestemd te worden.
In het tabblad mixing console / tune dient alles op de onderste regel (tuning) op 0 te staan.
Wat misschien zou kunnen helpen is om de tyros aan te zetten terwijl je de hoogste C toets ingedrukt houd.
Dan wordt alles weer in de basis-instellingen gezet.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

pceel
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 27/01/2014 :  12:11:05  Toon profiel  Stuur pceel een ICQ bericht  Reageer met citaat
Hallo Player .Bedankt voor je snelle reactie. Tip met C gedaan : helpt niet .
Blijft vals .Desbetreffende voice klinkt pas rein na bijstemmen met 4!! punten. Morgen terug naar leverancier.Vals is vals.

Vele groeten,

Pceel

Bewerkt door pceel op 27/01/2014 12:16:07

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 27/01/2014 :  12:49:23  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pceel

Hallo Player .Bedankt voor je snelle reactie. Tip met C gedaan : helpt niet .
Blijft vals .Desbetreffende voice klinkt pas rein na bijstemmen met 4!! punten. Morgen terug naar leverancier.Vals is vals.

Beste peel,

Wellicht zit er een foutje in jouw keyboard zodat hij niet functioneert, maar laat me je verzekeren dat bijstemmen met 4 punten bij een goed werkend keyboard onzin is. De voices die je als voorbeeld hebt genoemd zijn absoluut niet vals op mijn T5-76.

Persoonlijk denk ik dat je 'gewend' bent aan de klank van je T4 en dat je moet wennen aan de klank van je T5 die gewoon anders is. Maar, dat heeft niets met vals zijn van je keyboard te maken, maar meer met je eigen gehoor en waaraan je gewoon bent.

Ga voor de zekerheid terug met je keyboard om te laten onderzoeken of er wat mis is, maar ik vermoed eerlijk gezegd dat dat niet het val zal zijn en dat je eenvoudig moet 'wennen'. Met 4 punten verschil wordt de boel juist vals

Groeten en succes,
Ezra

Download hier mijn Tyros-songs...
Pagina: van 5 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000