Auteur |
Onderwerp |
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 16/12/2013 : 07:59:54
|
Hallo,
Heeft iemand ervaring met het PA-setje HK Nano 300?
Is dit een goede vervanger voor het speakersysteem wat bij de Tyros zit?
Heb deze nl gehoord in de winkel en er kwam ongeloofelijk veel en goed geluid uit.
Hierbij ook de link: http://www.lucas-nano.com/
Gr Toine Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 16/12/2013 08:01:57 |
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 16/12/2013 : 08:42:22
|
Gezien zijn 2x zo hoge prijs zou er best een leuk geluid uit moeten komen. Ervaring heb ik er niet mee, maar heb zelf satelliet speakers die 24x groter zijn : De Bose L1's met 2 stuks B2. Voor thuisgebruik zou ik de HK (of Bose L1) niet aanschaffen maar gaan voor 'gewone' speakers als de MSP of HS serie van Yamaha, deze hebben een veel betere dekking over alle frequenties. Voor optredens zijn satelliet systemen wel geschikt en dan met name de Array (zoveel mogelijk identieke speakers onder/boven elkaar) sets..... wat de Nano NIET is.
|
Bewerkt door T-Rossie op 16/12/2013 08:44:18 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 16/12/2013 : 09:05:44
|
@Roel,
Het formaat van de Yammie HS serie kan ik niet kwijt naast mijn keyboard, die zijn veel te fors, en kryg ruzie md vrouw
Dus ben lekker op zoek naar ongeveer zelfde formaat als de tyros=speakers maar dan net wat beter
Ik heb nu de krk vxt 4 eronder staan, maar die heb ik voor 99% verkocht....
Dus rustig op zoek naar vervanging voor de ...... eventuele T5 zonder speakers dan!
Gr Toine Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 16/12/2013 : 09:12:53
|
Wow ..... ik zou de KRK's lekker laten staan en eventueel een klein subje erbij aanschaffen. |
Bewerkt door T-Rossie op 16/12/2013 09:43:56 |
|
|
WFF
Average Member
215 berichten |
Geplaatst - 16/12/2013 : 10:05:04
|
Dag Toine,
Afgelopen zaterdag het ik de HK Audio Nano 300 aangeschaft. Na diverse (Duitse) testen en reviews van de Nano 300 gelezen te hebben heb ik ze blinde links gekocht. Daar ik mijn actieve speakers de Contact CX van 7,5 kg/stuk eigenlijk bijna nooit meer gebruikte (te zwaar vond) op locatie heb ik ze afgelopen week op Marktplaats verkocht. In de senioren complexen waar ik wekelijks speel gebruikte ik i.p.v. de Contact CX altijd een Roland Combo keyboard versterker KC 150. Deze was een stuk handzamer in het gebruik, maar ik was wat geluid betreft daar niet te vreden over. Thuis steek ik best wel veel tijd, aan het juist mixen/instellen van mooi geluid. Hiervoor gebruik ik de actieve studio boxen Samson Resolve. Daar deze boxen niet geschikt zijn om te vervoeren, gebruikte ik op locatie dus de Roland Combo. Afgelopen zaterdag heb ik s'avonds mijn nieuwe speeltje aangesloten en ben gaan spelen en ik kan je zeggen, mijn eerste indruk is fantastisch. Ik hoorde veel meer details van de door mij gebruikte registraties, het klonk heel mooi. De set is niet goedkoop. Woofer met twee satellites, weegt net iets meer dan 10 kg. Voor mij perfect om mee te nemen, misschien niet geschikt om in ruimtes te gebruiken voor 200 mensen. De ruimtes waar ik over het algemeen speel, zijn voor 50 a 60 personen. Ook willen de oudjes het volume meestal niet te hard hebben, maar mijn eerste indruk van de Lucas Nano is in ieder geval positief. Hopelijk heb je wat aan mijn reactie, in ieder geval veel succes met je keus.
Als je geïnteresseerd bent in wat (Duitse) testen, stuur met dan even een PM.
P.S. Als je de PA alleen voor thuis gebruikt, kijk dan ook eens naar de de set van LD Systems LDDAVE8XS Deze set weegt totaal 30 kg, maar als je hem toch niet hoeft te vervoeren, prima geluid.
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 16/12/2013 : 11:28:09
|
@Wim,
Dankje voor de uitvoerige info.
Gebruik je ze ook thuis aan je Tyros?? Zijn deze voor thuis ook meer als voldoende ?? (tov de orginele speakertjes vd tyros)
90% speel ik gewoon in de huiskamer, en als ik "uit"ga kan ik nog altijd de krk vxt 8 boxen+sub van mijn zoon lenen
Dus het gaat er mij om ter vervanging vd speakertjes en toch een handzaam formaat voor id huiskamer.
Als ik nl overstap op de T5 wat wellicht gaat gebeuren koop ik de orginele speakertjes er niet bij!! en leg wat meer geld neer voor deze HK set.
|
|
WFF
Average Member
215 berichten |
Geplaatst - 16/12/2013 : 14:21:18
|
Dag Toine,
Graag gedaan. Op het moment heb ik ze (t.b.v. het uitproberen) in gebruik in de huiskamer.
De Tyros 4 heb ik in de thuis situatie altijd aangesloten op de Samson Resolv 50 + Sub 88 Als ik vrijdags ga spelen, blijft mijn (thuis) standaard, inclusief Samson boxen staan. Het enige wat ik doe is Tyros loskoppelen van de snoeren en in de koffer stoppen. In de berging beneden (woon in een appartement) pak ik een standaard + tot op heden de Roland KC 150 (straks de Lucas Nano) en een koffer spaghetti. Ik vertrek om 13:25 van huis en om 14:00 kan ik spelen.
Dus op je vraag of ik ze thuis gebruik, dat is (straks) niet meer de bedoeling. Hoewel toen ik er vanochtend weer mee aan het spelen was, het volgende dacht, die mogen best van mij boven blijven staan, zo mooi en helder klinkt het. Ik heb al verschillende type sounds uitgeprobeerd en tot op heden geen spijt. Ook meer dan voldoende bas, die staat op het moment op "negen" uur. En wat power betreft, daar hoef je je totaal geen zorgen over te maken voor in huis gebruik. Misschien dat ik ze in de toekomst ook voor in de huiskamer ga gebruiken, maar gezien ik dat nu teveel rompslomp vind belanden ze (nu nog even niet) straks voorlopig weer in de berging En worden dant (helaas) maar één keer in de week gebruikt. Verder kan ik uiteraard niet beoordelen hoe de originele speakers van de T5 klinken. Zelf vind ik de Lucas Nano een stuk beter klinken dan de T4 speakers.
Nogmaals succes met je beslissing. P.S. Wil je er toch nog een keer op attenderen, ga ook nog eens luisteren naar de set LD Systems Dave 8XS (stuk goedkoper), daar je het voor 90% voor thuis gebruikt en het gewicht in jou geval dus niet uitmaakt.
Bewerkt door WFF op 16/12/2013 15:48:13 |
|
|
WFF
Average Member
215 berichten |
Geplaatst - 17/12/2013 : 13:12:30
|
Dag Bert,
Nadat ik je vraag gelezen had (zijn de details ook hoorbaar bij een laag volume), was ik niet gelijk in de gelegenheid om dat uit te proberen. Vanochtend, heb ik het voor de zekerheid even voor je getest met diverse styles en sounds. Mijn bevindingen zijn positief, ook bij een laag volume in de huiskamer zijn de details hoorbaar. Gisteravond merkte ik zelfs dat ik bij een aantal registraties, het volume van de style wat lager kon zetten. Mede omdat de instrumenten in de style merkbaar duidelijker en aanwezig te horen waren. Toen mijn vrouw gisteravond van haar wekelijkse zwemavondje thuis kwam en het geluid hoorde van de Lucas Nano 300 toen ik aan het spelen was, zei ze "ik dacht altijd dat dit geluid alleen voor demonstrateurs was weg gelegd, maar het kan dus ook thuis zo goed klinken" Is dat geen compliment voor HK Audio, want ik speel nog steeds hetzelfde, niet beter dan met mijn Samson set.
Succes met je keus Bert.
Bewerkt door WFF op 17/12/2013 16:34:48 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 17/12/2013 : 16:29:57
|
Hoi Wim,
Dank dat je het nog een keer zelf (her)getest hebt.
Je bijdrage is dan ook meer als welkom!
Zoals jij speelt klinkt het altijd goed maar vrouwen horen dat niet altijd alleen tegen feestdagen dan hopen ze op een extra cadeautje.
Ik ga morgen naar mijn lokale dealer toe, die is zowel LDsystem en HK dealer, en kijk eens wat ik mee kan nemen om thuis te testen.
Ik ben al lang opzoek naar het meest ideale systeem voor bij mij in de huiskamer en dit keer wil ik terdege een juiste beslissing maken zodat ikzelf en mijn vrouw tevreden zijn.
Kijk Bose zou ideaal zijn maar dat is nou net iets te duur
Omdat ik in januari en februari een optredentje heb staan is de T5 toch even uit het zicht denk ik, en ga ik mijn uiteindelijke setup qua geluid eens definitief naar onze zin kopen anders blijft het geld kosten!
Als je de Nano's kwijt wilt stuur ik je mij adres wel even... kom zo ook wel graag halen hoor...
Bewerkt door laakies op 17/12/2013 16:52:21 |
|
|
WFF
Average Member
215 berichten |
Geplaatst - 17/12/2013 : 17:19:31
|
Graag gedaan Bert en Toine,
Toine bedankt voor je opmerking "zoals jij speelt klinkt het altijd goed". Wat betreft het extra cadeautje voor mijn vrouw voor de feestdagen, dat zit er niet in, gezien ze enige weken geleden pas de nieuwste iPad van me heeft gekregen (voor haar verjaardag).
De Nano's wil ik niet kwijt, dus Toine je adres hoef ik niet, tenzij je interesse heb in de Samson set. In gedachte ben ik bezig om die misschien t.z.t. te gaan verkopen. Maar daar ga ik nog een paar weekjes over nadenken. E.e.a. heeft te maken met het iedere week op en aftuigen van de Nano set in de huiskamer. Maar als ik merk dat het op en afbouwen een fluitje van een cent is, dan ga ik er echt serieus over nadenken de Nano's voor de huiskamer en op locatie te gebruiken. De planning is in ieder geval om ze vrijdag 3 januari voor het eerst te gebruiken in het seniorencomplex waar ik dan weer ga spelen. Trouwens ben ik straks wel benieuwd wat uiteindelijk jullie keus is geworden, ik hoor dat graag.
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 17/12/2013 : 22:36:03
|
@Bert, en Wim
Vanavond heb ik mijn krk vxt 4 verkocht, dus kan nu echt op zoek naar vervanging.
Ik ga zowel naar de HK nano en LD dave8 luisteren.
Ga je mee?? kopen we twee setjes krijgen we meer korting
Ik laat nog wel weten wat het is gaan worden, overhaasten doe ik dit keer niet.
Gr Toine Tyros 4 xl & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 17/12/2013 22:36:31 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 19/12/2013 : 00:07:14
|
Hoi,
Vanmiddag de HK nano 300 op de Tyros 5 in de winkel aangesloten en eens zitten spelen.
Verbluffend geluid uit die kleine speakertjes (satelietjes) alles klinkt gewoon écht super en natuurlijk. Qua speakers wattage zijn ze bijna het dubbele als de tyros speakertjes!
Mij vrouw zou hiervoor alleen al vallen ivm het formaat vd speakers en geluidsvolume.
Ik ga vd week de LD systems Dave 8 beluisteren als ze binnen zijn, en maak dan de keuze uit deze twee welke ik thuis kan testen. (mischien wel allebei mee om te testen
wordt vervolgd...
|
|
WFF
Average Member
215 berichten |
Geplaatst - 19/12/2013 : 11:13:20
|
Dag Toine,
Leuk om te vernemen, dat je ook verbaast was over het verbluffende resultaat na het horen van het geluid uit de Nano 300. Ben benieuwd straks naar je mening van de Dave 8 van LD systems. De twee (satelietjes) speakers, zijn een stuk groter en zwaarder 144 x 350 x 170 mm en 4,5 kg p/s dan de satelietjes van de Nano 130 x 130 x 115 mm met een gewicht van 1 kg p/s De prijs is wel lichter, namelijk ruim € 200,- Dus als je vrouw voor het formaat gaat, dan word waarschijnlijk het kerstdiner wat minder.
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 HK Nano Lucas 300 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 19/12/2013 : 12:10:54
|
@Wim,
Het gaat me niet om de prijs dit keer. voor de geluidinstallatie heb ik ongeveer 600 euro gereserveerd wat het me mag kosten. (speakertjes T5 + opbrengst verkochte boxen = 600,= euro)
De dave8 heeft nog meer watt per satelliet, maar zijn ook een stuk groter!!
Ik zal er niet minder om eten tijdens deze feestdagen wel dat ik onderhand een juiste keuze qua geluid kan maken, waar ikzelf en mijn vrouwtje allebei een goed gevoel bij hebben.
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 23/12/2013 : 20:43:01
|
Hoi,
Ja, zondag middag en vandaag getest:
1) Hartstikke handig en compaktsysteem ook qua gewicht.
2) Opstellen fluitje van een cent staat binnen 5 minuutjes opgesteld en speelklaar.
3)Voldoende kanaalen aanwezig om in te pluggen (3 x)
4) Weinig instelmogelijkheden zoals eq/lage/hoge tonen etc) een klein mixertje is dan wel handig als je het gaat gebruiken voor andere dingen als de Tyros om dat je dit via de Tyros zelf kun aanpassen.
5) Eerste reactie van het geluid is: Wauw wat een geluid uit zo'n kleine boxjes en subwoofer, volume kan hard zat vooral voor in de huiskamer of klein zaaltje van ongeveer 35-50 personen.
Kristal heldere klanken, je hoort alle kleine details maar ik mis het "warme gevoel"welke ik bij de Tyrosspeakers weer wel heb.
De subwoofer had iets beter kunnen zijn om af te stellen, maar daar valt mee te leven.
De spl druk is voor de kleine speaker groot genoeg, echter hadden ze van mij iets meer vermogen mogen hebben als 35w pst. mischien dat het dan toch iets warmer klonk, en minder schril.
Maar aan dit minpuntje wen je vlug aan.
Met de huidige tyrosspeakertjes haal ik ook meer als voldoende volume en een iets warmer geluid raar maar wel waar. heb regelmatige blinde testen gedaan en telkens kwamen de Tyrosspeakers eruit met: klinken warmer. raar maar waar. en vind ik jammer zat de afmeting HKset is prima.
Conclussie: Als je een systeem nodig hebt als je ook regelmatig moet gaan optreden heb je gewoon een zeer goede set die je on stage kunt gebruiken maar ook thuis want het misstaat niet, en klinken ook zeer goed.
Als je alleen thuis speelt zoals ik voortaan (99%) zijn, hoe spijtig ik het moet zeggen de tyrosspeakers ook prima geven een warmer gevoel.
Van horen zeggen gaat de ronde dat de Tyros 5 speakers verbetert zijn zou ik dat eerst willen afwachten/testen. Prijs/kwaliteit denk ik dat het HK-setje iets te over prijst is, en ik blijf op zoek naar een goede vervanging.
Als ik zou overstappen op de T5 zou ik de orginele tyrosspeakers eerst eens thuis proberen, met eventuele omruiling tegen een andere set welke??? zou ik nu nog niet weten! denk dat ik gewoon bij de Tyrosspeakers bleef, is de tyros altijd beter te verkopen staat toch redelijk netjes als 1 geheel. wil je meer volume/warmer gevoel dan moet je echt goed zoeken en vooral in je THUIS situatie kunnen luisteren en niet in de winkel.
Het geeft me niet de meerwaarde van het geld wat je er voor moet betalen om er bij te zetten.
Voorlopig houd ik het bij de tyrosspeakers en moet ik eens een keer optreden dan neem ik de boxen (krk,vxt8) van mijn zoon mee.
Ik ga ze morgenvroeg terug brengen en kijk eens naar de roland cm-220 zijn op papier iets meer watt en meer regelbaar wat naar mijn inziens meer warmer gevoel kan geven
Bewerkt door laakies op 23/12/2013 20:48:51 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 23/12/2013 : 21:47:00
|
Hoi,
Nou dan hoef ik die cm220 ook niet thuis te testen...
Nee de LD dave8 heb ik niet getest, mijn vrouw vond de topjes alweer te groot!
Ik wou dat yamaha deze tyrosspeakers wat duurder had gemaakt met iets meer power/watt speakers en sub, dan denk ik dat de meeste gewoon de tyrosspeakertjes zouden gebruiken.
Ik heb 1 speakertje opengemaakt en wat erin zit dat stelt geen fluit voor, dus dat had best iets meer gekunt denk ik.
Maar ja dan verkopen ze geen andere PA's of boxen meer
Geluid.... het blijft moeilijk net als bij HT's
Maar ik heb mijn beslissing al gemaakt wat ik morgen ga doen....
|
|
Onderwerp |
|