Auteur |
Onderwerp |
willie
New Member
30 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 10:37:19
|
Dit was het antwoord wat ik kreeg toen ik deze week mijn probleem met mijn 3 weken oude Tyros 5 meldde bij Fa.Oostendorp. Ik moest mijn klacht maar op het forum zetten, Yamaha leest ook mee en dan kwam er misschien wel een oplossing uit. Sinds gisteren is het onderwerp ineens afgesloten, einde discussie.
Praat je wel over een instrument van 4000 euro dat je drie weken in huis hebt en dat niet goed functioneert.
Hoezo 3 jaar garantie, hoezo goede service?
Hier heb ik echt een héél slecht gevoel over, `k ben eigenlijk gewoon boos.
gr. Willie |
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 11:03:57
|
Tsja, Willie het zou idd misschien helpen om je probleem hier eens aan te kaarten. Ik ben al vele instrumenten lang klant bij Oostendorp en ben altijd zeer goed geholpen bij een probleem. Ben zelfs één van die gekken die honderden km ver een verplaatsing maakt om daar aan te kopen. Het verbaast mij zeer dat je een onaangename ervaring meemaakt, de leden van het forum staan altijd klaar om te helpen, ook daar spreek ik uit ervaring zowel als geholpene als helper als ik dat kan. Probeer je probleem duidelijk uit te leggen en je zal zien dat er wel iets uitkomt. In het verleden ben ik zels geholpen door Oostendorp na een post hebben zij zelf contact met mij genomen.
Groeten Guy
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus. |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 11:25:15
|
De verkoper van een geleverd produkt is aansprakelijk voor de deugdelijkheid en zal zich moeten inspannen om e.e.a. op te lossen bij een terechte klacht van de koper. Het simpel doorverwijzen naar een derde (ook al is dat de fabrikant) is niet de juiste weg. Het verbaast mij een beetje want het verhaal van jou past niet bij het beeld dat ik van Oostendorp heb.
Natura Artis Magistra... |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 11:49:51
|
@Willy
Ik zou hier geen genoegen mee nemen met zo'n antwoord! Zoiets ben ik niet gewend van de Fa Oostendorp.
Lijkt wel op verkeerde dag, tijdstip en persoon aan de telefoon gehad, ik zou zeker nog een keer terug bellen, want dit slaat nergens op.
Ondanks dat hun het probleem ook niet meteen kunnen oplossen kunnen ze je wel netjes te woord staan, en advies geven wat te doen.
En als consument heb je rechten zoals muzikant ook al schreef. het is geen pakje suiker wat je gekocht hebt.
Geef ze gewoon een tweede kans.... vraag eventeel naar Guido of naar Henk zelf
En dat je topic gesloten is komt denk ik doordat er 2 topics over "foutje in de Tyros 5"op het forum stonden.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 12:00:44
|
ja.......beschrijf het probleem eens hier ,ik ben wel benieuwd Alleen een boos topic starten zonder te schrijven waarover het gaat zegt niet zoveel |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 12:27:17
|
Willie,
Welke software versie heb je op de T5 staan ?
Problemen zijn er om opgelost te worden .
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|
willie
New Member
30 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 12:32:32
|
Bonfire het verhaal kan je helemaal lezen bij foutje tyros5. Begrijp mij niet verkeerd het is niet mijn bedoeling om met modder te gooien, maar ik was al zeer verbaasd dat ik met mijn klacht naar het forum verwezen werd.Gisteren ben ik aan de slag gegaan met alle welgemeende adviezen van andere tyros gebruikers en het lijkt er nu op dat één van die adviezen heeft geholpen, n.l. het resetten terug naar de fabrieksinstelling. Toen ik dat gisteravond wilde melden op het forum, met de gedachte dat dat wel fair was tegenover iedereen die met mij meegedacht had, bleek de discussie ineens gesloten. Begrijpelijk dan toch dat je boos wordt. Ik laat het hierbij wat betreft mijn reactie op dit forum, want nogmaals met modder gooien is een smerige bezigheid. fijne zondag nog allemaal. gr. Wil |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 12:47:20
|
Wil, heeft mij aan de telefoon gehad en ik ben de juiste persoon als het over Tyros-vragen of Tyros-problemen gaat. Met het instrument is niets mis, anders dan welke andere Tyros5 er verkocht is.
Hallo Wil,
Jammer dat je het zo ervaart, maar dat is toch niet terecht. Je kent me al langer dan vandaag en weet dat ik me er niet gemakkelijk af wil maken. Even in de juiste context. Het probleem wat jij ervaart is per e-mail kenbaar gemaakt. Daarover heb ik telefonisch contact met je opgenomen om e.e.a. uit te leggen. Ook gevraag of versie 1.04 al was geïnstalleerd. Omdat jouw probleem niet door mij te reprocuceren is, heb ik je verzocht het probleem kenbaar te maken op ons forum. Ook uitgelegd waarom, namelijk dat in het onderwerp "Foutjes Tyros5" meerdere problemen zijn aangekaart, deze erbij geplaatst zou kunnen worden om te kijken of meerdere mensen dat probleem ervaren. En als dat al zo zou zijn, de oplossing aangedragen zou kunnen worden. Dit zou voor de leden leerzaam kunnen zijn.
Vervolgens maak je een nieuw onderwerp "foutje Tyros5" aan. Daarin zijn vele leden hulpvaardig om het probleem verduidelijkt en opgelost te zien worden. Ook ikzelf heb daar mijn antwoord met mogelijke oplossing gegeven.
Dat het onderwerp op slot is gezet is, denk ik, dat er al een onderwerp van bestaat. Dat geeft jou inderdaad niet meer de kans om te reageren of de voorgedragen oplossing(en) de juiste blijken te zijn. Om die reden haal ik het slotje er weer vanaf en zal proberen om beide onderwerpen samen te voegen.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 19/01/2014 12:52:44 |
|
|
willie
New Member
30 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 13:13:43
|
Hallo Ruud, Inderdaad heb ik met jou gesproken en verder dan het controleren van welke software versie er geinstalleerd was kwamen wij niet. Des te harder kwam het aan dat je tot twee keer toe zei, nee hier doen we niets mee, zet het maar op het forum. Ook nadat ik het woord garantie en service liet vallen, viel bij jou het kwartje niet.Dit kwam bij mij over als met lege handen staan, een dure T5 die het niet goed doet en ga met je klacht maar naar een forum. Sorry hoor, maar dit paste echt niet in mijn plaatje van goede service.
vr.gr. Wil |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 13:25:39
|
Hallo Wil,
Met het instrument was niets aan de hand en garantie was niet aan de orde gaf ik aan, omdat het veelal de bediening betreft.
Maar Wil, sowieso excuses dat je het zo ervaren hebt. Dat was absoluut niet de bedoeling. Ik hoop dat mijn bedoelingen in mijn vorige bericht verduidelijkt zijn.
Groet, Ruud |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 13:32:49
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door PieteMan Deze Topic word zonder enige reden door Moderator Frans Lijflander (theplayer) op slot word gezet.
Beste Bert,
Voor de zoveelste maal klets je weer uit je nek, over zaken waar je helemaal niets van weet. Deze moderator heeft helemaal niets op slot gezet, dus hou je bij zaken waar je verstand van hebt en ga niet is de ruimte zitten schreeuwen, want dat begint vervelend te worden. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 13:53:55
|
Beste Bert,
Ik zal het je nog een keer uitleggen Ik heb geen slot op dat topic gezet. Dat het er toevallig op is gekomen nadat ik er iets in heb gezet, zal dan toeval geweest zijn, want ik heb het zelf niet eens gezien. Maar voor de zoveelste maal geef je weer het bewijs dat je zomaar dingen aanneemt die uit de lucht gegrepen zijn. Pas er mee op, want zoiets is slecht voor je imago. Meer zal ik er ook niet over zeggen, want dat is het me niet waard. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 13:54:03
|
Bert,
Omdat je op de man speelt is mijn reactie nu als forumlid en niet als moderator.
Ronduit beledigend, jouw bericht. Als je het niet wil begrijpen houdt alles op. Leest mijn bericht desnoods nog eens drie keer en je zult zien dat ik weet waar ik het over heb, vooraf inspanningen heb verricht, het niet kan reproduceren, een bedieningskwestie vermoed, de klant netjes opbel en gezien de oplossing via het forum ook gelijk had.
Met een reset weet je nog niet wat er aan ten grondslag heeft gelegen.
En een cursus consumentenrecht kan ik je inderdaad wel geven als je daar behoefte aan hebt.
Bedenk je ook, zoals anderen al hebben aangegeven, of je echt wel overal op moet reageren, want het maakt het er niet leuker op.
Groet, Ruud |
|
|
willie
New Member
30 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 14:01:19
|
Hallo Ruud, Inderdaad met de Tyros zelf was niets aan de hand, met het functioneren echter wel en dat hoort mijns inziens ook tot de nazorg of service, hoe je het ook noemen wil. Daar begint dan de miscommunicatie, maar excuses aanvaard. Ik ben al heel blij dat het probleem nu de wereld uit lijkt te zijn en hoop dat dit zo blijft. De eerstvolgende keer ga ik eerst resetten voordat ik een klachtenmail stuur. Hoe simpel kan het zijn.
Fijne zondag nog. gr. Wil |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 15:11:08
|
Zo, de rust is weer terug hoop ik.....
Mischien kan Pieteman kontakt opnemen met Sis zouden een goei duo zijn
Pieteman ofte wel Bert, maak je toch nie zo druk om alles, ga lekker op je T4 spelen, da's veel leuker hoor.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 17:01:17
|
Als je de Tyros5 uit en weer aanzet word alles gereset.
Dit is waarschijnlijk ook de oorzaak van dat bijv. de VH niet in jouw ingestelde stand blijft staan.
Begin als je de Tyros5 aanzet altijd met een registratie met jouw instellingen en werk dan verder.
Groeten, Wim |
Bewerkt door tyro op 19/01/2014 17:02:48 |
|
|
Onderwerp |
|