Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Reg Memory
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

KeesR
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  08:39:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Sinds een tijdje kan in mijn registratiegeheugen niets meer opslaan. Tenminste, hij houd niet de goede voice vast op Right 1-3. Ondanks de juiste instellingen bij FREEZE.
Tijdens het opslaan van verschillende voice's met 1 soort style onder knop 1-8 lijkt alles goed te gaan. Als ik klaar ben met opslaan en ik ga terug naar b.v. 5 dan blijkt dat hieronder de instellingen opgeslagen zijn die ik als laatste heb opgeslagen (onder 8). Dit blijkt bij elke knop 1-8 zo te zijn. Ra ra, wie heeft er een idee.

Reset van Reg memory (aanzetten+B5) en Fabrieksinstellingen mbv C6 terugzetten haalt niets uit)

Het liefst zou ik een keiharde reset willen doen alleen ik heb geen idee waar ik dan eindig. Ben ik dan mijn b.v. expension voice kwijt ???

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  11:19:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zou Freeze uitzetten bij het opslaan van de (volgende) registratie.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

KeesR
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  12:25:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Da's nou net niet de bedoeling. Dan dien ik elke keer ook de style in te stellen en die moet hij nu net elke keer meenemen.

Heiko
Advanced Member

1621 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  12:54:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou, dat kan toch? Als je de style wél aanvinkt en in je registratie vastzet, of begrijp ik het verkeerd?

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  13:06:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Kees,

Freeze is weer een andere functie heeft niets te maken met het OPSLAAN van registraties.

Als je een registratie wilt saven krijg je een klein schermpje met vinkjes mogelijkheden, daar moet je dan aanvinken wat je allemaal in de registratie wilt vastzetten.

druk op [memory] nu krijg je een schermpje [group select]vink hierin alles wat je wilt meenemen in de registratie, druk daarna op het regbanknummer en vergeet het niet te saven!

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Bewerkt door laakies op 23/01/2014 13:14:47

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  13:28:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je de Right voices 1,2 en 3 op wil slaan in een registratie,
moet je bij MEMORY de VOICE aanvinken.

FREEZE heeft geen invloed bij het opslaan van een registrtaie.
Alleen bij het openen van een registatie of OTS

De aangevinkte items bij FREEZE worden dan niet geladen bij het oproepen/laden van een registratie of OTS mocht deze items erin verwerkt zijn.

Je zou een bijv. een registratie met een style kunnen maken en andere reigistratie's met alleen voices.
Zo kun je veel meer varieëren met voices dan altijd gebonden te zitten aan een vaste registratie met dezelfde voices.
Zo werk ik ook altijd.
Mijn favoriete registratie's met voices zet ik dan ook in het USER geheugen om niet door de hele mapstructuur te bladeren.
En je kan snel wisselen van voices.

Voor de registratie's van de voices, vink ik VOICE, HARMONY en PEDAL aan omdat deze rechtstreeks beterkking hebben op de VOICE.

Ik krijg de indruk dat de meeste gebruikers maar alles aanvinken bij een registratie en maar denken dat alles werkt zo zij in gedachten hebben.
En als ze dan weer iets willen wijzigen in hun opzet moeten ze honderden soms duidenden registratie's langs.

Bedenk van te voren goed je strategie en denk ook vooral aan de toekomst eventueel met een nieuwer keyboard.

Groeten, Wim

KeesR
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  13:28:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Heiko en Laakies,

Zoals ik het gebruik is het als volgt:
Ik heb onder de regbanknr's een aantal standaard instrumenten zitten (Right 1-3) en onder elke bank van 1-8 een andere combinatie.
Bij het vastleggen van een nieuw nummer sla ik dit op onder reg bank nr. 1. Dan zet ik Freeze aan, selecteer bank 2 en sla ik het hier op. etc. tot bank 8. Bij de Freezeinstellingen heb ik dan de STYLE aangevinkt en Voice niet. Deze laatste zou hij dan over moeten nemen zoals deze al standaard ingesteld staan. Tijdens het opslaan zie ik duidelijk bij elke bank de juiste Voice's staan. Lijkt dus goed te gaan. Als ik nu de laatste bank (8) heb opgeslagen en ik kijk terug naar bank 1 t/m 7 dan zijn hier in een keer de instellingen van bank 8 in opgeslagen. Kortom houden alle banken in een keer de instellingen vast van de laatst ingestelde bank.

Ik heb altijd op deze manier gewerkt en is altijd goed gegaan.

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  13:37:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Zie mijn reactie net boven je laatste post.

Bij de VOICE instellengen zijn niet alleen de juiste voices maar ook de PEDAL istellingen en HARMONY/ECHO insteliingen van belang.
Deze heben rechtstreeks invloed op de VOICES.
Het kan zijn dat je dit niet gebruikt, maar wees je er wel van bewust.

Groeten, Wim

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  13:42:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Kees,

Nogmaals FREEZE heeft hierop geen invloed.!

heb je het al die tijd verkeerd gedaan. mischien door een keer een reset te doen, is alles weer teruggezet naar fabrieks instelling, en dan moet je deze dingen allemaal opnieuw instellen.

Lees nou gewoon mijn post nog eens door hoe je het moet opslaan

en niks mee freeze vergeet die even. is een andere funktie.

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

KeesR
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  13:44:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Tyro,

Ik had je berichtje al gelezen. Ik begrijp dat de functie Freeze anders is als deze oproept via FUNCTIONS. Het was me al opgevallen dat deze instellingen anders kunnen staan als de instellingen die je ziet als je de knop MOMORY gebruikt. Ik stel deze laatste naar mijn mening op de juiste manier in.

Ik begrijp alleen niet als ik de door jouw genoemde instellingen nu wel of niet aanvink, wat dan de invloed is op het wel of niet meenemen van de VOICE's naar een volgende regbanknr.

Groet

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  13:52:11  Toon profiel  Reageer met citaat
@Kees,

Als met FREEZE met VOICE aangevinkt de OTS instellingen kiest veranderd er niets in de VOICE istellingen
Als je denkt dan deze op te slaan heb je dat dan mis.

Groeten, Wim

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  14:05:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
1 Stel de paneelregelaars (zoals voice, stijl, effecten, enzovoort)
naar wens in.

2 Druk op de [MEMORY]-knop boven de REGISTRATION
MEMORY-sectie.

De display voor het selecteren van de te registreren items wordt weergegeven.

3 Bepaal welke items u wilt registreren.
Selecteer het gewenste item met de knoppen, en plaats of verwijder het vinkje (MARK ON)/ (MARK OFF) knoppen.

Druk op de [I]-knop (CANCEL) om de handeling te annuleren.

4 Druk op een van de REGISTRATION MEMORY [1]– knoppen
waarin u de paneelsetup wilt opslaan.
De knop waarin de setup is opgeslagen, licht rood op om aan te geven dat de nummerknop data bevat en het nummer van de knop is geselecteerd.

Paneelsetups registreren
3
Als u hier de knop selecteert
waarvan het lampje rood of groen
brandt, wordt de paneelsetup die al
is opgeslagen in de knop, gewist en
vervangen door de nieuwe
instellingen.

Of zie handleiding (nl) pdf tyros 3 incl. foto's (Bladzijde 68)
Hier kun je de handleiding inzien en downloaden: http://download.yamaha.com/search/product/?site=nl.yamaha.com&language=nl&category_id1=16277&category_id2=16084&category_id3=&product_id=1007003

Hoe makkelijk kan het toch zijn

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Bewerkt door laakies op 23/01/2014 14:07:55

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 23/01/2014 :  14:10:30  Toon profiel  Reageer met citaat
De FREEZE functie is voor het bevriezen dus niet laden van items die daar zijn aangevinkt NIET te laden als een registratie of OTS (One Touch Setting) gekozen wordt.

Het zou bijv. kunnen als je een registratie hebt met alles aangevinkt te hebbe toen je de reigistratie opsloeg.
Normaal word dan al deze instellingen te laden.

Wil je dan bijv. NIET de VOICES laden die in die registratie staan maar de huidige kun je FREEZE met met voice aangevinkt aan zetten voor de registratie te laden.

Als je een registratie wil maken met één style en meerdere voice instellingen, moet de dus bij memory : voor de juiste style op te roepen STYLE, TEMPO , SLIDER EN TRANSPOSE in vullen
voor de VOICE : VOICE, HARMONY en PEDAL.

Het kan geen kwaad om alles aan tevinken bij elke registratie als je niet van style eventueel SONG, AUDIO, SCALE, VH/MIC OF LINE OUT wil wisselen.
Het is alleen niet nodig om alles aan te vinken bij een registratie.

Bedenk wel dat in een song instellingen kunnen zitten die je effecten en voice instellingen compleet kunnen veranderen.
Je kan natuurlijk ook gebruik maken van de SONG mogelijkheden.

Groeten, Wim

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  01:40:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
en toen was Kees weg

Probleem is zeker weer opgelost...

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

KeesR
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  08:52:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Daar is kees weer.

Kees heeft jullie opmerkingen uitgeprobeerd maar het werkt gewoon NIET. Hij houdt niets meer vast. Zoals Heiko in het begin als schreef, Het komt nu mijn neus uit.

De laatste manier zoals Tyro beschrijft, is zoals ik het altijd gedaan heb.
Of hij is kapot of er zit ergens nog een instelling die niet goed staat.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  14:43:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Kees,

Heb je ook al eens een andere RGT file gebruikt??
en probeer die eens te veranderen....

Je slaat je reg's toch wel op de HardDisk, niet in het user geheugen opslaan/zetten.

Download deze reg's eens en probeer deze eens te veranderen enzo.
http://www.psrtutorial.com/sty/REG_PAD/RichardP-T2.zip

Lees het vervolg wel...

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000