Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 midifile meenemen in registratie menu
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

t.klaassen6
New Member

21 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  16:41:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede middag,

Ondergetekende is enige tijd bezig om een registratie te maken waarin alle knoppen van het main menu meegenomen worden.
Tot op heden lukt dit zonder meer voor de knoppen B t/m J.

Mijn bedoeling is om onder A een midifile (song) te plaatsen, waarmee ik het programma SONGBOOK+ kan aansturen.
Dit lukt mij echter op geen enkele manier.
Deze aansturing d.m.v. de midifile, zijn drie commando's welke hij direct verstuurt als de reg. wordt opgeroepen.
Het individuele aansturen van de midifile werkt perfect, maar nogmaals in de registratie wordt hij niet opgenomen.

Wie kan mij hierin met raad bijstaan, ofwel wat zie ik over het hoofd.

Alvast bedankt voor de moeite
M.vr.gr.
Theo Klaassen

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  17:10:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
als je op de knop [memory] drukt kun je een aantal zaken aan of uit vinken, zorg dat in jouw geval SONG ook aangevinkt staat
of mischien nog beter alles aangevinkt staat.

daarna druk op de regbank 1-8 waaronder je het wilt saven.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina

t.klaassen6
New Member

21 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  19:49:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Toine,

Hartelijk dank vooe je reactie.

Door het vele lezen over het hoe en wat is dit nlijkbaar totaal niet tot me doorgedrongen.
Terwijl ik bij elke registratie zag dat het bewuste vinkje blanco/weg was.

Ik gebruik de volle acht posities (indien nog)voor een nummer, er is hiervoor ruimte genoeg op de HD.

Nogmaals mijn hartelijke dank, kan nu eindelijk verder met de rest van het repertoire.

Met vriendelijke groet
Theo Klaassen

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  20:29:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Theo,

klein tipjë:

Als je je (midi) songs/bladmuziek /registratiest etc nummert.... doe dit dan bijv 0001, 0002
ivm met het sorteren op de tyros en je pc!

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

t.klaassen6
New Member

21 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  22:50:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Toine,

Deze nummering heb ik vanaf het begin toegepast. Echter niet hoger dan 999.
Zoveel nummers heb ik niet tot mijn beschikking, het zijn er plm 435.
Ik had de registratie al lang geleden gemaakt, deze tot volle tevredenheid gebruikt, maar de songtekst miste ik. Dit was altijd een kwestie van een groot boek, dat inmiddels niet meer mee gaat als ik moet spelen.

Desondanks, bedankt voor je tip
Met vriendelijke groet,
Theo Klaassen

Heiko
Advanced Member

1621 berichten

Geplaatst - 27/01/2014 :  13:57:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat van die nummering begrijp ik niet. De hele dansvloer staat vol, ineens roept iemand uit het publiek "nummertje 68!!"
De muzikant drukt vervolgens rustig op 068 (of 00068) en zodra het vorige nummer klaar is drukt hij op de registratieknop
en het volgende nummer begint te spelen. Ik begrijp wel dat jullie dat zo niet bedoelen, maar hoe dan wel?
Ik heb mijn repertoire in muzieksoort ingedeeld (Ballads, Latin, Disco, Uptempo,Nederlandse hits, ect ect. De hele avond door
kan ik de stemming van het publiek met een paar drukken op de knoppen meteen volgen. De nummers in de mappen staan gewoon op alfabet.

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

t.klaassen6
New Member

21 berichten

Geplaatst - 27/01/2014 :  14:15:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Heiko,

De nummering heeft als doel een tekst uit ons songboek weer te geven.
Voorheen gebeurde als volgt:
Kijken naar het publiek
hierop je repertoire keuze op afstellen
dat verwerken in een set van 4 tot 8 nummers per keer.

Het voordeel hiervan is dat wij vanuit het keyboard de titels van het nummer kiezen met de bijbehorende registratie, hieraan gekoppeld komt dan vanzelf bij de andere collega's de juiste tekst/song te voorschijn op hun ipad. In de Ipad staat het totale repertoire. (geen gezoek meer, of een tekst die niet optijd te vinden is)

Het andere voordeel van de nummering is wel dat ik alleen de titel ten alle tijden kan veranderen zonder de info (in de midifile)
te wijzigen. Voor alle duidelijkheid: Het songboek wordt door middel van een midifile aangestuurd. Een midifile waar exact 3 commando's in staan, die worden gelezen bij het indrukken van het gekozen nummer/registratie dat wordt gespeeld.

Ik hoop dat hiermee wat duidelijkheid is gekomen in bovenstaand.
Met vriendelijke groet,
Theo Klaassen

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 27/01/2014 :  15:31:56  Toon profiel  Reageer met citaat
@Theo,

Hoe synchroniseer je de songtext met de andere gebruikers/colega's?
Via een share, bluetooth of aple tv of iets anders?
Ik zelf geen Ipad, maar geďntereseerd voor in de toekomst.

Ik zag ook een ander programma van Michael Bedesem : OpenText lijkt me ook handig voor windows gebruikers.

Groeten, Wim

Bewerkt door tyro op 27/01/2014 15:34:29

t.klaassen6
New Member

21 berichten

Geplaatst - 27/01/2014 :  19:42:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

De synchronisatie vindt plaats met mijn collega's via bluetooth, zij beschikken in hun ipad over dezelfde inhoud/teksten als ik.

Het gaat als volgt.
Registratie kiezen, hieruit volgt automatich het commando vanuit mijn keyboard naar de I-pad.
In de ipad is het belangrijk dat de functie midi/server is geactiveerd.
Bij de collega's is op de ipad de functie midi/client geactiveerd.

Andere gebruikers van een ipad toevallig aanwezig, krijgen geen signalen binnen en kunnen er ook niets mee.
Het programma dat ik hiervoor gebruik is Songbook+

Heb je voldoende aan deze info ?

Met vriendelijke groet
Theo Klaassen

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 27/01/2014 :  19:48:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja. Dank je

Groeten, Wim

RJMiddel
Junior Member

68 berichten

Geplaatst - 14/01/2015 :  22:53:57  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t.klaassen6

Hallo Wim,

De synchronisatie vindt plaats met mijn collega's via bluetooth, zij beschikken in hun ipad over dezelfde inhoud/teksten als ik.

Het gaat als volgt.
Registratie kiezen, hieruit volgt automatich het commando vanuit mijn keyboard naar de I-pad.
In de ipad is het belangrijk dat de functie midi/server is geactiveerd.
Bij de collega's is op de ipad de functie midi/client geactiveerd.

Andere gebruikers van een ipad toevallig aanwezig, krijgen geen signalen binnen en kunnen er ook niets mee.
Het programma dat ik hiervoor gebruik is Songbook+

Heb je voldoende aan deze info ?

Met vriendelijke groet
Theo Klaassen

Theo,
Waar heb jij geregistreerd welk midi commando jij uitstuurt naar je Ipad of is dat een vast gegeven? Bijvoorbeeld registratie 001 stuurt midi commando 0.1:0 uit. Ik zou het ook graag willen dat i kop de Tyros een registratie kies en dat dan in de Ipad mijn tekst te voorschijn komt.

groetjes Robert,

Tyros 4 Black Limited Edition

t.klaassen6
New Member

21 berichten

Geplaatst - 16/01/2015 :  22:01:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Robert, Mijn excuses voor de late reactie, wij zijn onlangs verhuisd, en hierdoor zijn er enkele zaken even op de achtergrond gekomen.
Maar ik wil je toch graag verder helpen in deze materie.

Wat heb je aan apparatuur om dit te kunnen doen, kun je mij dat laten weten? Heb je ook kennis om zelf een midicommand te maken, je hebt er n.l. voor elke song/registratie een nodig.

Laat me het weten, zodat ik je verder kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Theo Klaassen

RJMiddel
Junior Member

68 berichten

Geplaatst - 17/01/2015 :  17:21:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,
No problem qua reacite hoor. Ik ben blij met elke reactie. Daarvoor mijn dank alvast.

Ik heb een T4 met daaraan gekoppeld een Ipad en Alesis IO Dock voor mijn midi interface en voordeel daarbij is dat die gelijk voeding krijgt.

Ok ik heb regsitratie banken gemaakt waarbij ik bank 000 als Dummy gebruik ivm de nummering.
Ik ben met 001 Easy tm 008 Easy. In elke registratiebank heb ik 8 songs opgeslagen.
Voor elke reg.bank heb ik alle 8 de styles en teksten in een aparte map opgeslagen die ik vervolgens op de harde schijf van Tyros heb opgeslagen.

Vervolgens heb ik alle teksten voorzien van een midi commando aangezien ik ONSONG gebruik.
ONSONG kan een midi commando uitsturen naar de Tyros met het volgende commando : MIDI:0.1:0 tm MIDI:0.1.7.
Het tweede getal refereert aan het registratiebestand en t 3e cijfer naar de knop van die registratie.
Dat werkt dus goed...

Maar nu wil ik dus dat als ik een nr op de tyros selecteer het midi commando wordt ontvangen op de ONSONG app zodat ik de desbetreffende tekst krijg geselecteerd.

groetjes Robert,

t.klaassen6
New Member

21 berichten

Geplaatst - 18/01/2015 :  00:14:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Robert, Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb weinig tot geen kennis m.b.t. Onsong. Ik was in het begin erg blij met dit programma, want ik kon vanaf de ipad de songteksten handmatig kiezen.

Maar zijdelings kwam ik ook het bezit van het programma SongBook+ Lite en heb beide programma's bekeken wat er mogelijk was.

De keuze voor mij was snel gemaakt. Ik kan zowel vanaf de Ipad sturen naar de Tyros, maar ook vanaf de Tyros naar de Ipad.

De praktijk voor mij is geworden de Tyros > Ipad. Dit doe ik, omdat ik met mijn registratie meteen een tekst en uiteraard de sound voor mijn tyros kies en dus ook voor mijn mede bandleden direct op hun ipad de tekst zichtbaar wordt.

Als ik advies mag geven, download bij www.bauer-software.ch de SongBook+ lite versie. Installeer deze, je kunt tot 15 registratie zichtbaar opslaan, en kijk eens wat de mogelijkheden zijn voor jouw.
Alle teksten die je reeds in je ipad hebt opgeslagen (pdf bestanden) kun je zo overhevelen naar de SongBook versie.

Hierna is het een kleine moeite om in je bestaande registratie het midicommand toe te voegen. (onder knop A en song aanvinken in het menu)

Ook is het misschien wenselijk om 1 registratiebank te gebruiken, met eventueel acht variaties, dit maakt het zoeken naar een tekst wel eenvoudiger. Je kunt zoals je misschien weet, in de tyros 500 registraties maken in een map. Hierdoor worden de midicommand ook makkelijker te maken. Deze wien er dan zo uit.

Registratie nr: 001 / wordt in SongBook: 000 / 000 / 000
Registratie nr: 002 / wordt in SongBook: 000 / 000 / 001

Ik hoop dat e.e.a. duidelijk genoeg is voor jou, zoniet reageer maar en stel de vraag.

Succes.
Met vriendelijke groet
Theo Klaassen

P.s. De prijs van het complete SongBook+ (€ 50,00 euro) heeft mij niet weerhouden om het aan te schaffen, gezien het gemak en het plezier wat ik er aan heb.

RJMiddel
Junior Member

68 berichten

Geplaatst - 18/01/2015 :  22:01:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Ik ben verknocht aan ONSONG want dat programma heeft echt alles voor mij wat ik nodig heb. Ik vraag mij alleen nog steeds af wat de Tyros als midi commando uitstuurt indien je bijvoorbeeld registratie 1 en dan bank 4 kiest....

Weet iemand dat toevallig??? Ik zou er erg geholpen mee zijn.

groetjes Robert,

Bewerkt door RJMiddel op 18/01/2015 22:01:49

t.klaassen6
New Member

21 berichten

Geplaatst - 18/01/2015 :  22:39:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Robert, Natuurlijk moet je bij het programma blijven dat jouw het beste bevalt. Mogelijk kun je mij aangeven waar ik de info kan vinden bij Onsong om deze midi commands te maken.
Een ding blijft wel hetzelfde, je moet zelf je midicommand maken, en deze plaatsen in een map op je tyros hd schijf plaatsen. Dan kies je bij je registratie ook de song. (Onder displayknop A) Dan pas stuurt de tyros naar de Ipad/Onsong.

Ik ben benieuwd naar je antwoord in deze.
Met vriendelijke groet
Theo Klaassen
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000