Theo, In onsong kan je de midi module apart aanschaffen voor n paar euro. Hiermee kan je dan persong de midi commando's toevoegen. Voorbeeld is zoals al eerder heb gedeeld....
Maar begrijp ik t nu goed dat je altijd een songmoet maken om n midi commando uit te sturen? Dus ik mijn geval kan t niet omdat ik alleen een style en tekst in de registratie opsla.
Ik gebruik dus de Tyros 4 met registrations......in die registrations heb ik een style en een lyrics gekoppeld. Is het nu mogelijk om een midi commando uit te sturen zodra ik de desbetreffende registratie kies? Ik gebruik dus geen MIDI files!!!!
Ik denk dat je toch een midifile moet maken om midi-opdrachten te kunnen gebruiken. Je kan een midifile maken zonder muziek, met enkel de opdrachten (sysex) op de gewenste tijden.(bvb. met MixMaster) Het is ook mogelijk in een bestaande midifile de sysex. aan te brengen en gewoon het songvolume op "0" te zetten in balancescherm zodat de midifile niet hoorbaar is. Het gebruik van een midifile heeft wel als gevolg dat je minder speelvrijheid hebt, improviseren wordt dan moeilijker, zoniet onmogelijk, vermits in dit geval de midifile het speelverloop dirigeert. VrGr eddy