| Auteur |
Onderwerp  |
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 19/09/2006 : 08:40:11
|
Volgens mij is het 'repertoir' de totale lijst die je ij je hebt/kunt spelen.
Het repertoir verandert dus niet en zéker niet per minuut. Welk nummer je uit het repertoir kiest....zal variëren per avond als je tenminste inspeelt op het publiek. (Dat kunnen wij in Nederland ook!)
Mij is niet duidelijk wat je met de + en - knop doet. In ieder geval gebruik ik die niet. Voor mij is de weg : Kies bank-select, neem de juist tab en preset .... klaar !
|
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 19/09/2006 : 08:52:56
|
Als ik het goed begrijp: druk je + en - tegelijkertijd in en dan kies je van A tot J op het scherm ? sis |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 19/09/2006 : 13:19:33
|
'k zit er nu niet voor, maar het klopt wel geloof ik.
Ik heb iets van 35 'blokken' van 8 presets (de knopjes)
Blok 01 t/m 10 op tabblad 1 (80 registraties) Blok 11 t/m 20 op tabblad 2 (80 registraties) Blok 21 t/m 30 op tabblad 3 (80 registraties) Blok 31 t/m 35 op tabblad 4 (40 registraties)
Bij elke song in mijn songbook schrijf ik (geel gemarkeerd) het bloknummer + presetnummer.
Voorbeeld : Feel van Robbie Williams = Blok 28, preset 5
Zodra wij ad hoc besluiten om dat nummer te gaan doen druk ik : Bank selekt (+ en - tegelijk) Tabblad 3 Registratie knop 5 ....... duurt 3 seconden... en spelen maar !
Nooit last van vervelende zaken gehad.
Koen Vergoosen doet het iets anders. Hij kent elke song een 'blok' toe, met dus 8 registratiemogelijkheden. Belangrijk is wel dat een blok wat je saved een naam krijgt wat begint met een volgnummer. Dit volgnummer maakt het zoeken weer makkelijker (ook in de list-view) Dus 'Feel' registraties zal hij bijvoorbeeld opslaan als blok "109_Feel" ..... hiermee weet hij zeker dat de reg altijd onder de song met "108_xxx" te vinden is.
So, give it a try SIS.
|
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 19/09/2006 : 14:34:15
|
Ok hartelijk bedankt vanavond ga ik deze werkwijze eens proberen sis |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 19/09/2006 : 16:27:26
|
Beste Sis en Iedereen;
Hierbij wil ik even reageren op het probleem dat Sis heeft met met de registratie.
Het probleem ontstaat als je met de plus- en minknop door de registraties gaat zoeken.
Natuurlijk is een logische (naar nummer en/of muziekstijl) opzet van de indeling van de registratie, een absolute must om snel te kunnen zoeken.
Maar daar zit je echte probleem kennelijk niet.
Jouw probleem is dat je met de plus- en de minknop te zoeken in de registratiebank, je steeds een geheugen moet ophalen en opslaan in het interne geheugen.
Dit kan de Tyros2 niet lang volhouden, of het geheugen zit vol, (met verkeerde, steeds weer door je zelf opgeroepen registratiebanken).
Dit komt omdat iedere keer een registratiebank zwart wordt weergegeven, hij ook tegelijkertijd wordt ingeladen in het interne geheugen.
Hoe kun je super snel zoeken in je registratiebanken zonder deze steeds in te laden, in het interne geheugen?
Simpel, en dit is de oplossing van de Tyros2 voor jouw probleem!!!
NOOIT zoeken met de plus of de minknop in de registratiebanken.
Gewoon in het registratiescherm de VIEW- knop gebruiken.
De Registraties laten zich nu op een rijtje onder elkaar zien, en je zoekt met het grote Scrollwiel hier al draaiend doorheen.
Heb je de registratie gevonden, (de bank word met een raster omgeven) Druk dan op de ENTER toets, de registratie wordt dan ingeladen in het interne geheugen.
De Registratiebank omschrijving wordt nu reverse (dus nu zwart weergegeven), en tegelijkertijd ingeladen in het interne geheugen.
Succes verzekert, en nooit geen vastloper meer van het interne geheugen.
Veel plezier, en spelvreugde hierbij toegewenst voor Jou en voor Je publiek, door... fboss.
Dus zoeken in de VIEW- mode, en hier scrollen door de registratiebanken. Met de ENTER- toets pas inladen in het geheugen.
NOOIT geen geheugen-overflow meer, en NOOIT meer een boze Sis.
|
Bewerkt door fboss op 19/09/2006 16:31:57 |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 19/09/2006 : 16:46:59
|
f.boss , deze ga ik ook eens uitproberen deze avond ! Ik ga zo vertrekken naar oostende, dus jou post komt net op tijd  Het is nu ook wel duidelijk dat elk zo zijn eigen manier heeft om door de registraties heen te geraken . kennelijk heb ik de slechtste manier gekozen met alle gevolgen vandien . met de psr8000 werkte ik altijd op deze manier en die had daar geen last van ! maar OK de T-2 is blijkbaar anders opgebouwd wat geheugenstructuur betreft. Bedankt sis ps.heb ook een probleempje met mijn B toets op het scherm, die moet ik redelijk hard indrukken, waarschijnlijk een slecht kontactje of zoiets  |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 19/09/2006 : 18:16:31
|
Ok Sis, wij zijn benieuwd naar de resultaten en welke methode het handigst blijkt.
Het 'b' knopje zal waarschijnlijk steeds slechter gaan funktioneren want het zijn carboncoated microswitches en die kun je niet even openmaken en reinigen. (Overigens zal het geen vuil zijn want dit kan er niet tussenkomen)
Yamaha geeft 2 jaar volle garantie, dus maak daar gebruik van. |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 20/09/2006 : 01:29:44
|
Ziezo , ik ben net thuis en zit nu achter mijn PC met een lekkere Westmalle trappist  Beiden werken prima, geen errors ( oeffff ) . het enige probleem is dat je dus niet in het hoofdscherm komt , behalve als je op de exit knop drukt. En ja , je raad het al, slechte acoustic vanavond, dus af en toe moet er wel iets bijgeregeld worden en dan is het hoofdscherm van belang ! Maar het werkt  bij deze allebei bedankt groeten sis
ps. dat B knopje zal ik eens laten naar kijken want het wordt steeds erger, eigenlijk werkte het al niet 100 % , vanaf de eerste dag |
Bewerkt door n/a op 20/09/2006 01:31:40 |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 20/09/2006 : 12:13:16
|
Beste Sis;
Leuk voor je dat je de oplossing voor de geheugen overflow hebt gevonden.
Om terug te gaan naar het hoofdscherm kun je beter ook weer de VIEW-knop gebruiken, en om in het registratiebank menu te komen gebruik je ook beter de J knop, in plaats van de plus en min- knop tegelijk.
Veel succes ermee toegewenst door... fboss |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 20/09/2006 : 13:26:44
|
quote: Originally posted by fboss
Beste Sis;
Leuk voor je dat je de oplossing voor de geheugen overflow hebt gevonden.
Om terug te gaan naar het hoofdscherm kun je beter ook weer de VIEW-knop gebruiken, en om in het registratiebank menu te komen gebruik je ook beter de J knop, in plaats van de plus en min- knop tegelijk.
Veel succes ermee toegewenst door... fboss
hartelijk bedankt Straks terug optreden, ik ga het uitproberen  sis |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 20/09/2006 : 17:12:35
|
Fboss en overige forumleden,
Even een kleine nuance aanbrengen. Yamaha heeft de + en - knoppen niet voor niets aangebracht. Het is precies zoals Fboss aangeeft, maar als je niet al te snel achter elkaar doorschakeld tussen de registraties met de + en - knoppen is er niets aan de hand. Overigens, als je jezelf het schakelen tussen de registraties in de "View"- mode aanleert is een bijkomend voordeel dat je snel het nummer kunt invoeren van de registratie die je wenst. Vervolgens kun je dit nummer noteren op je bladmuziek! Met name voor die fantastische beroepsmuzikant uit België waar het maar niet snel genoeg voor kan gaan. (trouwens dit onderwerp gaat over de 1.20 update, en we hebben het nu over registraties....)
Groet, Player |
Bewerkt door Player op 20/09/2006 17:15:02 |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 20/09/2006 : 18:24:31
|
Hallo,
Moet er toch nog maar een keer op reageren. Die + en - knop zijn iedeaal als je per map series hebt gemaakt. Je kunt dan met cijfers een volgorde aanbrengen en zo de serie afspelen door steeds op de + knop te drukken.
Kies je willekeurig registraties en wil je terug naar het mainscreen, gebruik dan NIET de VIEW-mode. Als je een registratie kiest, doe dan 'dubbelklikken'. Je bent dan meteen in het mainscreen terug. Weer iets voor een 'prof' om te proberen. (Die krijgt echt geen pauze.) Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 20/09/2006 : 23:39:16
|
quote: Originally posted by Player
Fboss en overige forumleden,
Even een kleine nuance aanbrengen. Yamaha heeft de + en - knoppen niet voor niets aangebracht. Het is precies zoals Fboss aangeeft, maar als je niet al te snel achter elkaar doorschakeld tussen de registraties met de + en - knoppen is er niets aan de hand. Overigens, als je jezelf het schakelen tussen de registraties in de "View"- mode aanleert is een bijkomend voordeel dat je snel het nummer kunt invoeren van de registratie die je wenst. Vervolgens kun je dit nummer noteren op je bladmuziek! Met name voor die fantastische beroepsmuzikant uit België waar het maar niet snel genoeg voor kan gaan. (trouwens dit onderwerp gaat over de 1.20 update, en we hebben het nu over registraties....)
Groet, Player
Player heeft gelijk , het gaat over de 1.20 update. Registraties e.d. zijn hier niet aan de orde . Ik zal dan ook mijn bevindingen van de afgelopen namiddag met de T-2 hier niet plaatsen. sis
|
Bewerkt door n/a op 21/09/2006 00:40:22 |
 |
|
|
n/a
deleted

84 berichten |
Geplaatst - 21/09/2006 : 03:39:28
|
Ik ben het echter wel eens met SIS omdat er vanaf het begin bijna te euforisch is gekeken naar de T2 tuurlijk het is een dijk van een machine maar zeg nou eerlijk.... na die geweldige introductie... werd het akelig stil op de workshops na dan... zijn er concreet dingen opgelost zoals het memory geheugen probleem. En eerlijk is eerlijk het is geen keyboard om vaak mee te sjouwen... veel te kwetsbaar... Dit is geen kritiek op andere forum leden .. maar laten we nu eens eerlijk zijn en ophouden met elkaar afzeiken maar openstaan voor kritiek.. Dat is constructief en verhelderend...
ps maak 18 jr muziek op de buhne en kan me de irritatie van SIS goed voorstellen. |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 21/09/2006 : 08:36:56
|
Geert,
Ik moet bekennen niet helemaal te begrijpen wat je eigenlijk wil zeggen 
Is er een storend memory probleem ? Indien ja, wat dan ?
Yamaha producten zijn véél beter uitontwikkeld dan concurrerende keyboards als zij op de markt worden gebracht. (Een wereld van verschil met bijv. Solton, Ketron, GEM of zelfs Roland)
Wie heeft beweerd dat de Tyros2 een machien is voor de professionele markt en zeer geschikt is voor bühne-werk? Overigens zijn de Tyrossen uitstekend beschermd in een koffer van Henk. (Ik heb enkele jaren T1 en nu een jaar T2 gespeeld .... geen krasje te vinden hoor !)
Persoonlijk denk ik dat dit forum een voorbeeld is voor anderen want de atmosfeer is uitstekend/vriendelijk. (op een paar uitschieters na dan )
Als er iemand 'gevoelig' is voor bugs en onvolkmenheden in software/bediening/geluiden en styles, ben IK dat wel. Bij elk apparaat wat ik de laatste pub (pak um beet) 25 jaar heb gekocht/bespeeld was er meestal binnen een week een lijst met 'problemen' geproduceerd en werd die doorgespeeld naar de leverancier/fabrikant. Met de Tyros2 .... ik geloof het zelf bijna niet.....blijft die lijst zo goed als LEEG ! Wat kan een mens nog meer wensen ?? Misschien een update öm een update te krijgen....
Al lijkt er op het eerste gezicht niets veranderd, tóch zal Yamaha wel het nodige gesleuteld hebben. |
 |
|
Onderwerp  |
|