Auteur |
Onderwerp |
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 04/09/2015 : 13:54:38
|
Hallo,
Ik heb een vraag.
Kun je PART wisselingen in de SONG sequenser programmeren via STEP RECORDING ?
Stel je begint een liedje te spelen met PART RIGHT 1 aan en je wilt dat in maat 16 PART RIGHT 2 erbij komt en dat in maat 32 ALLEEN nog PART RIGHT 2 aanstaat dus dat RIGHT PART 1 dan uitgaat ?
Ik gebruikte dit heel erg veel met mijn oude keyboard zodat je tijdens een live optreden niet zoveel handelingen hoeft te doen.
Weer bedankt.
Groet,
Mario
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 04/09/2015 : 14:48:30
|
Dag Mario, indien je met "Part Right" de instrumenten bedoelt waarmee je de melodie speelt (dus de rechterhand), dan zal de volgende procedure je waarschijnlijk kunnen voorthelpen. Men kan de parts R1+R2+R3 +Left in een midifile opslaan. Het voordeel is dat men tijdens het spelen geen instrumenten meer hoeft te kiezen, het nadeel is dat men bij gebruik van deze midifile geen instrumenten meer zelf kan kiezen. Ik doe dit als volgt: -gemakkelijkheidshalve maak ik eerst een registratiebank met onder de benodigde knoppen telkens de gewenste instrumenten en instellingen; -zorg dat de midifile in het begin staat (druk op "Stop" in de songrecorder) -open "Creator" > "Song creator" > tabblad "Channel" > regel "5" "SetUp"; -zorg er voor dat "Keyboard Voice" "AAN" gevinkt staat (standaard staat deze "Uit") ("KeyboardVoice" voegt een sysex in die de rechterhand beheerst, deze sysex kan ook weer verwijdert worden) -druk op de registratieknop met de op dit moment gewenste instellingen; -druk "EXECUTE" (D); -laat de midifile afspelen tot er weer iets dient te veranderen en druk op het juiste moment op "Pauze" in de songrecorder; -druk nu weer op een registratieknop die de gewenste instellingen bevat; -druk weer op "EXECUTE" (D); -herhaal deze procedure tot alle gewenste instellingen van de rechterhand in de midifile genoteerd zijn; -wanneer alles naar wens > druk op "Save" en sla de midifile op in de gewenste locatie (zet er een cijfer achter om het origineel niet te overschrijven). Wanneer je nu de file laat afspelen moeten normaal gezien telkens op de ingestelde punten de instrumenten van de rechterhand zoals ingesteld veranderen. Vergeet niet om bij de opslag van een andere midifile via songcreator "KeyboardVoice" weer "UIT" te vinken zoniet wordt de rechterhand weer (ongewild) opgeslagen. Ik meen mij te herinneren dat dit enkel met "Preset"-voices werkt, maar ik ben er niet zeker van, mocht het niet werken met "ExpansionVoices" dan weet je dat dit zo is. Vrgr eddy verbetering aangebracht :pauzeknop in "Songcreator" moet zijn: pauzeknop in "SongRECORDER"
|
Bewerkt door eddy vanzee op 04/09/2015 20:20:33 |
|
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 04/09/2015 : 15:24:09
|
Hoi Eddy,
Het is gelukt, jammer dat dit niet via step recording kan want dan kun je precies op de maat inprogrammeren. Het lukte mij wel om achteraf via steprecording het geprorammeerde te wijzigen.
Heel erg bedankt.
Groet,
Mario |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 05/09/2015 : 08:15:55
|
Mario,
Je kan in song creator Tab Channel makkelijk keyboard voices d.m.v. voice registraties programmeren. Zorg ervoor voordat je in Song creator gaat de registraties geladen hebt. Ga dan weer naar song creator Tab Channel: Ga met de de Song knoppen REW << of FF >> naar de juiste song positie kies dan je gewenste registratie en druk execute. Herhaal dit zovaak als je wil. Als je meer dan bijv. 8 Voice registraties wil programeren save de song dan dus m.a.w. telkens als je een andere registratie bank nodig bent de song saven.
Kies de Volgende Voice registraties bank en ga weer terug naar song creator Tab Channel en herhaal dit zovaak je wil.
Om ongewenste Keyboard voices weer teverwijdereb uit een song, ga je naar Tab Sys/ex en zoek je de juiste positie en verwijder de sys/ex met 46~ aan het eind.
Mocht je niet op een hele maat een keyboard voice verandering willen maak deze dan op de hele maat en ga naar tab sys/ex en schuif deze dan daar op naar de gewenste positie. Je kan hier ook kopieren, knippen en plakken met deze sys/ex data.
Het werkt ook met expansion voices. Step Record werkt alleen met preset en user styles. Kopieer eerst je style naar de user bewerk dan je step record song Sla de song op je Harddisk Sla de user style dan op je harddisk Maak daar dan een registartie van.
Je kan ook een style koppelen aan een registratie door: style te kiezen dan in song creator tab channel execute uit te voeren. In eerste instantie zal de user style worden gekoppeld. Om de style op de Hard disk te koppelen moet je dit 2 keer doen.
Of 1 keer in song creator tab channel execute uitvoeren, song saven uit song creator gaan en style op Hard disk keizen en weer in song creator tab channel execute uit te voeren.
Of met de gemaakte registratie met song en style: In song creator tab channel gaan Registratie drukken (ik druk meestal 2 keer voor de zekerheid) execute drukken nog een keer Registratie drukken en execute drukken en de song opslaan als je dan uit de song gaat moet er de style van de hard disk staan. (eventueel nieuwe registratie opslaan.)
Groeten, Wim |
Bewerkt door tyro op 05/09/2015 08:29:09 |
|
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 07/09/2015 : 16:45:56
|
Hoi Wim,
Dank voor je verdere uitleg.
Alles lukt steeds beter.