Auteur |
Onderwerp |
yamaha
New Member
27 berichten |
Geplaatst - 01/06/2016 : 11:39:28
|
Op slot |
Bewerkt door T-Rossie op 06/06/2016 15:44:38 |
|
Fairware
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 01/06/2016 : 13:11:48
|
Hoi Rob,
Je zou dit eens kunnen proberen : http://tyros.sprokkelhoff.nl/midipdfsheetreader.html . Is helaas wel een Windows applicatie en niet geschikt voor de Ipad. Maar ik denk dat er voor de Ipad zeker iets bestaat.
Met vriendelijke groet, Fred
|
Bewerkt door Fairware op 01/06/2016 20:06:34 |
|
|
eddycafmeyer
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 01/06/2016 : 13:54:34
|
Iedereen heeft zo zijn eigen werkwijze. Hier hoe ik werk (kost niets, wel wat voorbereiding): Ik heb in Word een 500 pagina's met op elke bladzijde en song, ofwel in Jpeg ofwel in pdf. Gewoon met knippen/plakken. Ik sla dat volledig bestand op in Word, maar sla het ook op in Pdf. Dit Pdf-bestand gebruik ik wekelijks bij mijn optredens op 2 tablets. Met de zoekfunctie kun je gemakkelijk het gewenste lied zoeken, ofwel door stuk van de titel in te brengen, ofwel stuk tekst. Via het bestaand Word-bestand kun je dan achteraf steeds bijwerken en bijvoegen. Maar je zult nog wel vele andere voorstellen krijgen, denk ik. Eddy |
|
|
Reya
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 01/06/2016 : 14:16:11
|
Misschien zoek je iets als "Forscore", een app voor ipad, waarin je al je bladmuziek kan laden. Ik gebruik het zelf niet, ben eerder een Android fan en gebruik daar "Mobilesheets" voor al mijn bladmuziek.
Beide apps kunnen voor zover ik weet je bladmuziek alfabetisch weergeven op titel, maar ook per uitvoerder en nog andere. In beide kun je ook speellijsten maken waarin je de bladmuziek ordent voor een bepaald optreden of zo. Als je ooit zo ver wilt gaan bieden beide zelfs de mogelijkheid, via MIDI, opdrachten uit te sturen om een keyboard of zo te configureren voor een bepaald nummer, of omgekeerd bladmuziek te laden bij het ontvangen van bepaalde Midi instructies van een keyboard.
Rudy |
Bewerkt door Reya op 01/06/2016 14:43:18 |
|
|
WFF
Average Member
215 berichten |
Geplaatst - 01/06/2016 : 14:44:42
|
Dag Rob,
Als het om een programma voor de iPad gaat, kijk eens naar Sonbook +. Voor meer informatie :
http://www.baum-software.ch/en-songbook.html
Al vele jaren gebruik ik bovenstaande app (sinds de eerste iPad), werkt perfect.
Mijn bibliotheek met bladmuziek staat ook op mijn iMac. Hiervoor gebruik ik het database programma BENTO, dat helaas niet meer te koop is en niet meer word ondersteunt. Wanneer je in het bezit bent van een iMac, kun je eens naar het database programma Filemaker kijken. Dat is van dezelfde ontwikkelaar als BENTO, echter veel uitgebreider en duurder.
Hopelijk heb je wat aan bovenstaande info.
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 HK Lucas Nano 300 |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 01/06/2016 : 17:22:19
|
Ik gebruik nu het programma van Fred (Fairware) en zou niet anders meer willen.. Al mijn bladmuziek op volgorde en gelinkt aan mijn registraties. Ik kies een registratie en gelijk wordt de daarbij behorende bladmuziek getoond op mijn pc scherm die boven mijn scherm van de Tyros staat, ideaal.
Muzikale Groet Henk |
|
|
WFF
Average Member
215 berichten |
Geplaatst - 01/06/2016 : 19:57:34
|
Dag Rob,
Mijn ervaring van mensen (vrienden en kennissen) die ook muziek maken en uit hun hoofd spelen is het volgende: Ze spelen alleen het referein en niet de "brug" van de song. Ik ben daarom zelf niet zo jaloers op ze. Kun je bladmuziek lezen, dan kun je (met oefenen) spelen wat je wilt. Een aantal mensen die ik ken en uit het hoofd spelen, zijn om die reden jaloers op de mensen die vanaf bladmuziek kunnen spelen.
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 HK Lucas Nano 300 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 02/06/2016 : 13:28:05
|
hallo
ik heb in mijn documenten een mapje gemaakt "bladmuziek" daar even een verdeling van 5 rijtjes van abcde/fghij/klmnop/qrstu/vwxyz
daar heb ik al jaren 6.500 pdf's in staan, direct en snel op te zoeken
Grt. Frans
|
|
|
stijn
Average Member
251 berichten |
Geplaatst - 02/06/2016 : 13:37:58
|
Hallo Rob, Ik heb met aandacht alle reacties gelezen en ben blij dat je een oplossing hebt gevonden. In uw laatste reactie schrijf je dat je een programma hebt gevonden, dat het geld kost en dat er YouTube beelden van zijn... Zou je a.u.b. kunnen vertellen wat de naam van dat programma is, zodat wij ook eens kunnen kijken?
Mvg, Stijn |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 03/06/2016 : 12:55:22
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door yamaha
( Als iemand het niet goed of saai vind ook dat mag u tegen mij zeggen )
Hoi Rob, kijk je ook even bij Overige onderwerpen\Bewerkt door...
Jou uitleg zal niet voor iedereen saai zijn, maar dat wordt het wel als je iedere keer een kleine wijziging in hetzelfde onderwerp aanbrengt zonder duidelijk te maken wat je gewijzigd hebt. Het is geen doen om telkens het hele verhaal opnieuw te lezen en je af te vragen wat je hebt veranderd, toch? Ik hoop dat mijn pleidooi nu duidelijk is.... Met vriendelijke groet, Heiko
PS Dit is geen persoonlijke aanval maar een verzoek aan iedereen Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
Bewerkt door Heiko op 03/06/2016 12:57:35 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 03/06/2016 : 13:03:47
|
TS
Als je het op alphabet zet in de juiste de vakken zoals ik al aangaf, dan is het razend snel terug te vinden.
Grt. Frans
|
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 03/06/2016 : 18:46:41
|
Hallo Rob,
Zoals Heiko met rode letters schreef "Dit is geen persoonlijke aanval", waarom dan een hele lap tekst schrijven over het krijgen van kritiek? Je schrijft nota bene ook nog dat als iemand kritiek heeft dat hij het gewoon mag zeggen!?
Ik waardeer je vraag Rob en vind het leuk over je ervaringen te lezen maar neem van mij aan dat de soep niet zo heet wordt gegeten als die wordt opgediend ;-)). (Hoop dat er bij mij geen spelfouten inzitten, ~haahaa~).
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 03/06/2016 : 20:09:29
|
Rob,
Een vriendelijk verzoek om wat compacter te schrijven en vooral bij het onderwerp (on topic) te blijven. Voel je a.u.b niet zo snel bekritiseerd en ga niet direct in de 'aanval'. Ik durf te stellen dat zo goed als alle forumleden bereid zijn om hulp te bieden aan iedereen die daar behoeft aan heeft.
Je zou heel simpel een database (feitelijk een spreadsheet) kunnen aanmaken met Microsoft Excel, die sorteert en filtert zo je maar wilt. Als je de bladmuziek in de vorm van boeken/bladen hebt is een multomap met tabbladen per beginletter zeer goed te gebruiken.
Het lijkt me dat het goed op orde hebben van bladmuziek in het geheel niets van doen heeft met iemands IQ Gewoon een systematisch/logisch inzicht en het niet onnodig ingewikkeld maken, da's voldoende.
Ook hier geldt: Probeer de goede bedoeling van mijn post te zien en doe er iets mee.
Roel
|
|
|
Fairware
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 03/06/2016 : 20:15:39
|
Hoi Rob,
Ik ben benieuwd naar je bevindingen met de MidisheetReader. (http://tyros.sprokkelhoff.nl/midipdfsheetreader.html )
Je kan dan gewoon al je PDF bestanden in de database zetten en je keyboard het PDF bestand automatisch laten openen. Op je keyboard geef je de registratie een makkelijke naam zodat je dit snel en eenvoudig terug kan vinden. 1 druk op de knop van je keyboard en het muziek stuk staat voor je neus.
Groet, Fred |
|
|
Fairware
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 04/06/2016 : 09:25:47
|
Hoi Rob,
Je zou in Excel simpel een bestand kunnen maken met je blad muziek. Een keiharde path verwijzing naar de locatie van je PDF bestand d.m.v. van een hyperlink te maken. Dan kun je in de Excel sheet op de link klikken en de PDF wordt geopend. Zo hier onder een klein voorbeeldje :
http://kantoor.fairware.nl/yamaha/BladmuziekPDFopenen.zip
Groet, Fred
|
Bewerkt door Fairware op 04/06/2016 09:26:28 |
|
|
Fairware
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 04/06/2016 : 10:29:15
|
Rob, Kan je de PDF wel openen vanuit het Excel sheet ? (anders even een _temp map aanmaken open je C-schijf en daar dit in zetten.)
Fred
|
|
|
Onderwerp |
|