| Auteur |
Onderwerp  |
|
Rosita
Average Member

146 berichten |
Geplaatst - 15/10/2006 : 20:31:54
|
Hoe lang duurt het ongeveer dat je redelijk keyboard speelt? Ik ben begonnen in Augustus.
Rosita |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 15/10/2006 : 20:58:32
|
Hoe laat precies?..... |
 |
|
|
ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten |
Geplaatst - 15/10/2006 : 21:14:40
|
| hai rosita,dat is zeer moeilijk te bepalen,hangt af van wat je kent van muziek en hoeveel dat je oefent? verlies de moed niet de beste school is alle dagen oefenen,ROMANTIKO uit Belgie |
 |
|
|
U.H.F.
Average Member

251 berichten |
Geplaatst - 15/10/2006 : 21:42:51
|
WHAHAHAHAHAHA Heiko weer in de bocht hoor. Rosita ik ben omstreeks dezelfde tijd begonnen als jij, ik heb niet echt veel tijd om te oefenen, maar geniet van iedere minuut achter mn keyboard, ligt daar niet een beetje het belangrijkste punt? Het beter leren spelen komt dan vanzelf wel denk/hoop ik. 95% van wat er hier op het forum voorbij komt is voor mij net als praten over bijv.: kwantische natuurkunde, blackholes, singulariteit en ruimtetijd... oftewel snap er niet veel van. Maar hoop op een gegeven moment net zo mee te kunnen praten als bijv. Frans, al zal dat wel duren tot de tyros13 uit is haha.
|
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 16/10/2006 : 09:44:39
|
Rosita,
Het hangt af van : Wat is de basiskennis die je al hebt? (speelde je al orgel, accordeon of piano)
Wat is de hoeveelheid talent waarover je beschikt ?
Wat is jouw leeftijd ? (jonge mensen leren sneller)
Hoeveel tijd/moeite kun/wil je erin steken ?
Krijg je lessen... zo ja, hoe goed is jouw leraar?
Hoe hoog ligt jouw 'lat' genaamd 'redelijk' ?
Ik ben begonnen met toetsen bespelen op een leeftijd van 10 jaar, ben nu 50 (!) en vind van mezelf dat ik redelijk keyboard speel 
|
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 16/10/2006 : 11:25:46
|
Beste Rosita en Iedereen;
Keyboard leren spelen is gewoon moeilijk, maar je kunt je er al héél snel blij en gelukkig bij voelen!!!!
Ik ben zelf pas op latere leeftijd gaan keyboard spelen.
Daarvoor heb ik vele jaren in een geweldige harmonie een blaasinstrument bespeeld, en oefende daarmee ook al minstens een á twee uren per dag. Ik heb bij deze harmonie een zeer goede muzikale opleiding gehad, en kan goed muziek lezen, en snapte de harmonieleer.
Allemaal zaken die je, als je net pas begint, ook nog extra daarbij zou moeten gaan leren.
Ik heb bij aanvang van het leren spelen van een keyboard (was nog in de tijd dat de Korg de beste was) gezocht naar een goede studie-begeleider, en vond die in de persoon van een lieve en geduldige lerares. Ze was pas enige jaren afgestudeert aan het conservatorium, en zij speelde zelf in een hartstikke leuke band, en... zij was muzikaal zéér inspirerend.
Ik denk achteraf dat juist haar inspirerende en geduldige manier van lesgeven voor mij zoveel plezier heeft opgeleverd bij de keyboardstudie.
Zij gaf mij het gevoel dat ik van hoogtepunt naar hoogtepunt toewerkte, en juist dát gevoel gaf mij weer veel inspiratie, en was zeer goed voor mijn doorzettingsvermogen.
Ik ben haar nog altijd erg dankbaar voor die eerste jaren dat zij mij heeft leren genieten van het keyboardspel.
Ik wens jou, en alle medestudenten zo'n inspirerende leeraar(es) toe, ik denk zelfs dat een goede en inspirerende begeleiding de eerste jaren onontbeerlijk is.
Neem daarom geen genoegen met een leraar die jou niet kan inspireren, maar zoek net zo lang door totdat je iemand vind waarbij jij je zelf geinspireerd, en happy voelt.
Bij dit (op een geweldig leuke manier) leren keyboard spelen, wordt je veel succes toegewenst door fboss.
|
Bewerkt door fboss op 16/10/2006 11:34:08 |
 |
|
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 16/10/2006 : 12:10:33
|
Hoi zusje.
om goed keyboard te spelen ligt aan een aantal factoren `ten eerste of je er aardigheid in hebt. en hoeveel tijd je aan je instrument besteed. en ook wie je leraar is of dat je het uit je eigen leert.
Nu ik geef je vaak uitleg en je gaat toch met goede sprongen vooruit dus zal het wel niet lang meer duren voor dat je de hele tyros2 onder de knie hebt 
Vele Groetjes xxx Broer |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 16/10/2006 : 13:02:04
|
Hoi miss Rosita Boembas,  Als je alle reacties hierboven bij elkaar legt (behalve die grap van mij natuurlijk) kom je denk ik wel tot een bevredigend antwoord. Vooral T-rossie is(zoals gewoonlijk) zeer kompleet en duidelijk in zijn antwoord. Ik wil er alleen aan toevoegen. Blijf voortdurend zoeken naar de grenzen van je kunnen. Want die grenzen liggen mischien wel veel verder dan je denkt. Ik ben op mijn 5e begonnen en leer nog steeds dingen bij. En jij hebt de mazzel dat je meteen een T2 tot je beschikking hebt. Ik ben begonnen op een harmonium. Een prehistorische "fiets" waar muziek uit kwam!  Succes met je studie! groetjes, Heiko |
 |
|
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 16/10/2006 : 13:08:10
|
Hey Heiko Mr Boembas is een nickname niet de achternaam en het is wel mijn Tyrossie die ik beschikbaar stel haha maar zo erg is dat niet 
Groetjes,
Daniel. |
Bewerkt door MrBoembas op 16/10/2006 13:10:27 |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 17/10/2006 : 07:06:06
|
...Dat had ik begrepen Nick ...eh...Daniel. Gedeelde plezier is dubbel plezier , ja toch? Niet dan? |
Bewerkt door Heiko op 17/10/2006 07:08:26 |
 |
|
|
thomusic
Average Member

118 berichten |
Geplaatst - 17/10/2006 : 09:23:56
|
rosita neem van mij aan je speelt zo goed of zo slecht als: de tijd die je eraan besteed........
ga niet liggen klooien maar neem wel les...
sukses
thomusic@home.nl |
 |
|
|
Rosita
Average Member

146 berichten |
Geplaatst - 17/10/2006 : 22:20:43
|
Bedankt iedereen,ik ga zeker les nemen, en dan hou ik jullie wel op de hoogte.
Groetjes Rosita |
 |
|
|
ruudje
Average Member

288 berichten |
Geplaatst - 18/10/2006 : 19:26:48
|
Ik heb geen les gehad,maar vind het juist leuk om zelf dingen uit tezoeken. dat wil niet zeggen dat het sneller gaat hoor beslist niet,en ben jaloers op mensen die noten kunnen lezen(ik kan dat niet)ik speel puur op mijn gevoel en voor mijn eigen plezier. en dat vind ik erg leuk,ik kan het erg goed met mezelf vinden vind ik zelf,gevinden ,gevonden heb gevonden gevind¿¿¿¿¿¿¿
FLIP FLIP FLIP gaat ie weer
groeten ruudje |
 |
|
|
Rosita
Average Member

146 berichten |
Geplaatst - 19/10/2006 : 18:59:04
|
hallo ruud welk soort muziek speel jij graag? Jazz/classics of pop/rock?
groetjes Rosita |
 |
|
|
ruudje
Average Member

288 berichten |
Geplaatst - 20/10/2006 : 18:03:33
|
hallo rosita
uhm ik speel graag uhm.....maakt me eigenlijk niet veel uit ik vind alles wel leuk eigenlijk,luisterliedjes maar ook een vette disco knaller,beetje reaggy en rock en roll the blue,s...... en vooral veel nederlandstalig!!!! mijn eigen moerstaal!
ik heb een brede smaak rosita |
 |
|
|
Rosita
Average Member

146 berichten |
Geplaatst - 22/10/2006 : 21:25:19
|
Hallo Ruud,
wat leuk zo een brede smaak, ik zelf ben gek op Klassieke muziek en op Jazz en ook op soul.
Groetjes Rosita |
Bewerkt door Rosita op 22/10/2006 21:27:49 |
 |
|
Onderwerp  |
|