|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 20/10/2006 : 12:04:18
|
Hier een wat uitgebreidere uitleg en een soort van beknopte handleiding:
Zoals vele andere mensen heb ik een heel aantal style bestanden, geluiden etc. op mijn computer staan als backup of van een verse download. Het zinde me niet dat als je die bestanden bekijkt met de normale explorer, je alleen de droge bestandsnaam ziet met een S nummer. Om dit probleem op te lossen heb ik Yamico gemaakt, om de bestanden te kunnen bekijken zoals de Tyros2 ze laat zien.
Dit programma is dus bedoeld om styles en andere Yamaha- gerelateerde bestanden op je computer te bekijken, maar het is natuurlijk ook te gebruiken om rechtstreeks op de TYros2 Harddisk te kijken als ie via de USB mode aan de computer hangt en een drive letter heeft gekregen. Omdat Yamico alle bestanden door elkaar kan laten zien krijg je wellicht een beter inzicht in wat op de harddisk van je Tyros2 staat, immers een gemengde folder zie je nu compleet, in plaats van alleen de geselecteerde modus (Midi files bij Songs, Styles bij Styles etc). Na het installeren en starten van Yamico klik je op de grote map links onderin en selecteer rechts een folder.
Nog een voordeel is dat je Yamico kunt uittrekken en veel meer dan 10 bestanden tegelijk kunt zien. Mijn scherm kan 36 bestanden tegelijk vertonen en als ik mijn scherm draai dan kom ik tot een aantal van 60.
Yamaha gebruikt een Iconen set van meer dan 1000 icons (plaatjes). Ze hebben allemaal een S- of T-nummer. Het is met de Tyros2 heel goed mogelijk om een icon te wijzigen, maar je moet door zo'n 23 schermen zoeken om te vinden wat je zoekt en 't staat ook nog allemaal door elkaar.
Yamico tilt deze klus naar een ander nivo: Rechts-klik een icoon en je ziet 18 icon-groepen. Klik de groep van je keuze en klik vervolgens het icon van je keuze aan (Houd de kleine pijltjes ingedrukt om rustig door de iconen in die groep te rollen). Links (De selectie is gemarkeerd in geel) veranderd het icoon mee. Klik vervolgens OK en de verandering wordt doorgevoerd. Zo eenvoudig is het.
Om de inhoud van registraties te bewonderen: Het icon van een registratie dubbelklikken en je ziet de titels in die registratie. Een beetje zoals de edit mode van de Tyros2.
Dan de menu's. In het Settings menu kun je Yamico de extensies van de bestanden laten zien. Dit maakt het duidelijker hoe de Tyros2 een basic, piano, session of andere style of ander bestand herkend. Topmost maakt dat Yamico altijd op de voorgrond staat. Kan soms practisch zijn. I/P betekend zoveel als Items per Pagina. Hoeveel bestanden wil je per A4tje uitgeprint zien.
Zet je printer aan, maak 't de standaard printer (normaal is dit al zo ingesteld) en van het File menu selecteer je "Print...". Een fijne print van de folder die je aan 't bekijken ben rolt uit de printer.
Yamico is nog niet af, maar nieuwe updates zijn eenvoudig binnen te halen. Ik heb een update programma erbij gedaan om nieuwe versies te downloaden. Klik in het help menu "Update". Yamico verdwijnt en een heel simpel update programma'tje wordt opgestart. Met een draaiende internet verbinding Klik je de "Check Update" knop en kijkt of er een nieuwe versie online staat. Er verschijnt dan een gele knop. Druk die in en de nieuwe versie wordt gedownload en opgestart met z'n nieuwe functies!
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
Bewerkt door lacobo op 20/10/2006 12:34:52 |
 |
|