Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Roland G70 aansluiten op genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

cockvanwoerkom
New Member

41 berichten

Geplaatst - 28/06/2020 :  15:36:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo heb inmiddels gevonden wat ik altijd hebben wil de Roland G70 workstation mijn vraag kan ik deze combineren met mijn Genos
Wie kan mij hier uitleg over geven
B.v.d

Cvw

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 28/06/2020 :  19:48:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Cock,
Bij deze het verzoek om niet meerdere posts te plaatsen met dezelfde vraag.
Je plaatst heel veel vragen en diverse forumleden trachten te helpen, maar wij krijgen de indruk dat je niet de moeite neemt om er iets mee te doen, de MIDI-materie zelf te bestuderen of terug te koppelen op wedervragen. Hierdoor daalt de bereidheid om je te helpen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Een vraag die ik zelf aan je heb:
"waarom wil je zo graag iets 'toevoegen' aan Genos?" (welk doel).

groetjes,

Moderator
Ga naar bovenaan de pagina

cockvanwoerkom
New Member

41 berichten

Geplaatst - 29/06/2020 :  08:38:02  Toon profiel  Reageer met citaat
omdat ik met de Genos vele handelingen moet doen om bijvoorbeeld een goede synth geluid te krijgen ik moet wel 15 keer knoppen intoetsen
omdat ik ook wel met een paar bands heb gezien dat er namelijk 2 klavieren gebruikt worden om een goede samenspel te kunnen spelen
en wat maakt het uit of ik nu 1 of 2 keyboards gebruikt
maar goed al met al heeft u gelijk dat ik dit een paar keer meld maar dat wil niet zeggen dat ze mij kunnen helpen met het aansluiten ervan
in ieder geval bedankt voor de info

Cvw
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 29/06/2020 :  11:38:08  Toon profiel  Reageer met citaat
15 knoppen? ...... maak gebruik van Registrations en dan is één drukknop genoeg.
Al gebruik je 15 klavieren, de gemiddelde mens heeft slechts 2 handen. Genos beschikt over zoveel meer dan een (bejaarde) G70.

Een kennis van mij moest ook zo nodig meerdere keyboards koppelen ("het oog wil ook wat!"). Zodra er ook maar één instelling verandert is hij totaal in de stress en verwacht/eist dat anderen dan direct voor hem klaar staan om zijn 'problemen' op te lossen.

Goedbedoeld advies: Koop alleen die apparatuur aan die je zélf begrijpt en aan kunt sluiten/instellen
Ga naar bovenaan de pagina

Jan-yammie
Average Member

136 berichten

Geplaatst - 14/07/2020 :  18:50:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Beetje laat en misschien te simpel gedacht maar sluit de G70 aan op de aux in van de Genos. En je kan op beiden fantastisch spelen.
Maak de G70 een performnce list overeenkomsting de registraties op de Genos.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 14/07/2020 :  20:46:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Is allemaal al voorgelegd aan Cock , helaas weinig reactie dat het is gelukt o.i.d.

S .

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

cock van woerkom
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 15/07/2020 :  22:14:41  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo iedereen na vele malen zoeken en naar een fijne keyboard kan ik vertellen dat ik nu wel een mooie keyboard gekocht heb de PSR SX700 zeg maar een klein broertje van de Genos
sorry voor mijn late reactie maar ik werk in een verpleeghuis en heb het ook met corona erg druk
hierbij wil ik de mensen bedanken voor de reactie naar mij toe ik weet het is vervelend dat ik iedere keer hetzelfde vraag maar ik was op zoek neer een 2de keyboard maar niet de juiste gevonden
met extra geld verdiend te hebben heb ik toch de knoop maar doorgehakt
ik heb niet veel verstand van aansluitingen B.V. midi en aux spelen gaat prima alleen het aansluiten lukt mij niet
ik vraag nogmaals en een verzoek om mij stap voor stap te helpen om de PSR SX700 aan te sluiten op mijn Genos
Bij voorbaat hartelijk dank
Ga naar bovenaan de pagina

cockvanwoerkom
New Member

41 berichten

Geplaatst - 17/07/2020 :  07:26:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Wie????

Cvw
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 17/07/2020 :  12:08:36  Toon profiel  Reageer met citaat
@Cock,
Kijk eens hoeveel hulp je al is aangeboden :
http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6488
http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6565
http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6951
http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7008
http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7083

Diverse forum leden hebben hun best gedaan om je stap-voor-stap te begeleiden. Verdiep je zelf nu a.u.b. een beetje in de materie en de handleidingen willen ook wel eens helpen
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 17/07/2020 :  13:53:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Hallo Cock ,
Ik heb even samengevat wat je vraag en je reactie's
We proberen je echt te helpen , maar dan is enige medewerking en ook handelen nodig .
Ook je wat "inlezen" in de materie en de handleidingen doornemen helpt al om enig kennis van je apparaten te kennen .
Tegenwoordig zijn de keyboard en synths te complex om zomaar even wat te proberen en aan te "rommelen" , je kan dan kopen wat je wilt maar hetgeen je wil bereiken gaat je op die manier niet lukken .
Lees dit allemaal maar eens goed door en doe wat met de adviezen die je krijgt

korte Samenvatting >>>

hallo ik ben er nog niet uitgekomen
als ik doe wat u mij heeft gezegd dan werkt het nog niet
ik wil namelijk een andere keyboard aansluiten op mijn Genos maar ik krijg geen geluid vanuit mijn genos ik heb 2 x midi kabels aangesloten op mijn genos en de yamaha SY55 (geen CS1X) maar een Yamaha SY55
wil kan mij duidelijk uitleggen hoe ik via mijn genos instellingen de SY55 kan gebruiken
ik vraag het nogmaals aan Darry Bell of kan iemand anders mij uitleggen hoe ik te werk gaat Darry Bell Nogmaals bedankt maar graag meer uitleg midi in en midi out Cvw

S: >
Vergeet niet dat je ook audio kabels apart moet aansluiten op de aux in in de Genos ,Soneg

Geplaatst CvW - 28/04/2020 :
ik dacht alleen midi kabels???? welke kabels heb ik dan nog nodig Cvw

Geplaatst - 28/04/2020 door :Soneg
Midi stuurt allen het digitale signaal , Toetsen en andere commando's
Voor je audio out (main out) vanaf de CS1X naar de aux in op de Genos ( l&R)
Hier voor 2 audio kabels gebruiken ( https://www.oostendorp-muziek.nl/accessoires/kabels/stagg-ngc1-5r-kabel-kopen )
Ook is de vraag wil je de CS1 aansturen ( klavier) uit de Genos of wil je de Genos uit de SC1 aansturen (L begeleiding)
Dan moet je daar je midi op in stellen , en als het werkt ook niet vergeten op te slaan in je Midi settings !

S: Kan je uitleggen wat je tot nu toe hebt aangesloten en hoe ?
Dan kan ik een beetje inzicht krijgen waar de schoen "wringt"

ik heb 2 x midi kabels en 2 x jack plug in mijn genos zitten ze zitten nog nergens aan vast omdat ik niet weet hoe en wat inmiddels heb ik de ROLAND RS-50 erbij gezet is een synthesizer die wil ik aansluiten op mijn genos samenspel met de genos Cvw

S :@ Cock ,19/05/2020

Is het nog gelukt met het aansluiten ?

CvW :heb inmiddels een roland juno stage synth gekocht kan ik deze ook met midi aansluiten

Het maakt niet uit welk type of merk Synth of keyboard , instellingen en aansluiten is hetzelfde , zoek anders hulp van iemand in de buurt die enigszins ervaring er mee heeft. Soneg

CvW: oke bedankt maar in principe wil ik een synthesizer aansluiten omdat ik op de genos veel handelingen moet verrichten om een synth muziek stuk moet selecteren
maar goed ik wil deze aansluiten
hoe ga ik te werk met midi aansluitingen

Beste Cock ,
Lees je wel hetgeen je wordt geadviseerd ?
Ik kan het niet duidelijker maken dan dat .

Soneg #
Als je het echt niet snapt zou ik naar de muziek winkel gaan waar je de spullen hebt gekocht , zij helpen je met alle plezier ( in ieder geval bij Oostendorp)

27/06/2020 ,Hallo ik heb nu echt wat ik bij mijn genos hebben wil heb diverse keyboard gebrobeerd maar nu heb ik endelijk wat ik zocht de Roland G70 kan ik deze ook op de genos aansluiten
Wie kan mij daar antwoord op geven
B.v.hartelijk dank Cvw

28/06/2020 ,Beste,
Als je het hele onderwerp hebt doorgelezen hebben we alle mogelijkheden en aansluitingen opgenoemd ,elke keer is er weer een ander instrument zonder enige feedback of er met de gegeven adviezen iets is gedaan of wat daar de uitkomst van was/is .
Ik help al vele jaren mensen met adviezen over keyboards en synths aan te sluiten en dergelijke , maar het lukt niet bij iedereen de boodschap over te brengen zodat hij of zij het begrijpt ( Je kan niet alles hebben ) Soneg


Soneg






Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

bensel
Average Member

301 berichten

Geplaatst - 18/07/2020 :  19:18:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Roel en Arno,

Wat hebben jullie een geduld.

Gr. Ben

Bezoek ook eens mijn website en YT-kanaal.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 18/07/2020 :  20:01:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000