Auteur |
Onderwerp |
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 13/12/2010 : 23:33:14
|
Halleluja..
Groetjes, Dick
|
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 15/12/2010 : 15:28:53
|
Suggestie (of fout) Volume Multipads
Bij het instellen van de balance blijven alle volume-instelling bewaard (zolang het instrument ingeschakeld blijft), ongeacht de keuze van en song, style, voice enz., behalve van de multipads. Het volume gaat bij elke wijziging weer terug naar 100, zelfs bij wijziging van een variatie binnen een style. Ook wanneer je alles in een registratie opslaat gaat het volume van de multipads terug naar 100 bij verandering van een variatie. Dat is mij bij de T3 niet opgevallen en kan volgens mij ook niet de bedoeling zijn. Je kunt het eventueel ondervangen met de Freezeknop maar dat is een lapmiddel, omdat de Multipads dan niet meer aan een style zijn gekoppeld. Juist door de toevoeging van de nieuwe choir-voices zijn de multipads wat mij betreft veel belangrijker geworden en is dit een hinderlijke fout.
Met vriendelijk groeten,
Richard van Straten
|
|
|
Willy
Junior Member
91 berichten |
Geplaatst - 15/12/2010 : 16:01:44
|
Als je de preset multipads kopieert naar een map op de H.D. en dan opslaat in een registratie is het probleem opgelost.
Gr. Willy. |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 15/12/2010 : 19:34:11
|
Alle preset data ligt vast, en kan niet gewijzigd worden.
Een tip: Nog van de T2, daar werkte het net zo: Ik heb alles (vooral alle styles) naar de HD gekopieerd, en werk met deze bestanden. Die kun je dan wel wijzigen, en / of onder een andere naam bewaren. Zo kun je een style aanpassen naar behoefte, en voor een andere toepassing ook met die gewijzigde style weer verder werken. Via je registration memory vindt je die styles en voices altijd weer terug, waar je ze ook hebt bewaard. Komt bij dat ik de mijn T2 HD volledig heb gekopieerd naar de T4. Vrijwel alles werkt nog.
Groeten Jaap Tyros4fun
Jaap Tyros4fun |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 17/12/2010 : 12:44:43
|
Willy en Jaap, bedankt voor jullie reactie.
Ik ben nog even verder gaan experimenteren. Het is inderdaad zo dat je vrijwel alles met de registraties kunt ondervangen en ik maak daar ook uitgebreid gebruik van. Maar het is ook de vraag wat een logische manier van werken is. Ik zal een voorbeeld geven: Ik kies Style The JazzSingers (groep Swing&Jazz) en selecteer daarbij de Multipads DooWop2. Dan maakt het vervolgens niets of ik dit vanuit de presets doe of vanuit gekopieerde files of vanuit registraties; op het moment dat ik een andere variatie kies of een roffeltje wil toevoegen, wordt weer de bijbehorende Multipads (in dit geval BrassChords1) geselecteerd met volume 100. Je kunt natuurlijk alle situaties en combinaties in registraties opslaan, maar dan is bijvoorbeeld een tussentijds roffeltje niet mogelijk omdat je van de variatieknoppen af moet blijven. Een andere mogelijkheid is wel, dat je OTS LINK uitzet, want dan blijft alles wel op z'n plek. Ik begrijp, dat de vorige modellen ook zo werkten (het valt me nu echter pas op, hoewel ik ze allemaal heb gehad). Hoe dan ook, mijn voorkeur zou zijn een gekozen Multipads aan een Style ongemoeid te laten, maar dat is waarschijnlijk softwarematig (in combinatie met OTS) niet eenvoudig.
Met vriendelijke groeten,
Richard van Straten. |
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 17/12/2010 : 18:15:17
|
Beste Richard,
Als je gebruik maakt van registraties om alles op te slaan, dan moet je volgens mij de OTS-Link altijd uitzetten. Anders pakt hij, ongeacht je registratie, altijd weer de informatie die via de OTS-link aan de style gekoppeld is... inclusief Multipad en volume.
Persoonlijk heb ik de OTS-link altijd uit staan, tenzij ik toevallig een nummer op heb gezocht in de MusicFinder.
Groeten, Ezra
Download hier mijn Tyros-songs... |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 17/12/2010 : 19:02:07
|
Hallo Ezra,
Ik denk dat het inderdaad het beste is de OTS-link uit te zetten. Je bent dan van het Multipad/Volumeprobleem af en bovendien heb je zelf in hand wat je kiest. Waarschijnlijk staat daarom in alle officiële demofilmpjes van Yamaha de OTS-link altijd uit.
Vriendelijke groeten
Richard van Straten |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 17/12/2010 : 21:11:54
|
Op het gevaar af dat ik vervelend begin te worden, wil toch nog een aanvulling maken op het Multipads/Volume 'probleem' en dan houd ik er echt over op.
Ik was in de veronderstelling, met sommigen van jullie, dat het uitzetten van de OTS-link het probleem zou oplossen maar ik heb gemerkt dat dat niet zo is. Als namelijk OTS-link uitstaat en je kiest rechts een andere OTS, dan verspringt toch de Multipads naar het oorspronkelijke type en het volume naar 100 (of een andere oorspronkelijke waarde - meestal 100).
De volgorde blijkt dus te zijn: 1. de multipads zijn altijd gekoppels aan de OTS-knoppen 2. de OTS-knoppen zijn gekoppeld aan de variaties ALS de OTS-link aanstaat
Als de OTS-link uitstaat kun je dus van variatie wisselen zonder de Multipads te wijzigen, maar je kunt nooit van OTS wisselen zonder ook de multipads te wijzigen in de oorspronkelijk stand.
De enige manier blijft dan de Style 'open maken', een andere Multipads aan de style koppelen, het Multipads-volume op een andere waarde zetten en als nieuwe style opslaan. Voor elke combinatie en volumewaarde moet je dit dan herhalen. Een in mijn ogen onlogische weg. Misschien toch iets voor Yamaha om nog eens onder de loupe te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Richard van Straten
|
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 17/12/2010 : 22:33:16
|
Allen, ik heb al mijn T3 registraties die ik voor optredens gebruik overgezet op mijn T4, en dat leverde geen problemen op, behalve dat hij enkele styles die niet meer in de T4 zitten niet kende. Dat was een kwestie van styles (van de T3)op de harddisk zetten en toe wijzen.
Voor mij was wennen dat bestaande styles uit de T3 wel gewijzigd waren en iets anders, soms beter klonken.
De zwelpedaal instellingen van de T3 waren geen probleem voor de T4, ik doel hiermee op de zwelpedaal instellingen die ik in de registraties had staan. Voor optredens staat het zwelpedaal van mij zo ingesteld, dat ik die voornamelijk gebruik voor het solo instrument (rechter hand) en niet voor het geheel, daar gebruik ik de master volume voor. Dus voor mij nog geen problemen met het zwelpedaal.
Groetjes, Dick
|
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 17/12/2010 : 22:38:24
|
Nog even dit: ook met de volume regelingen van de multipads heb ik geen problemen ondervonden. Nogmaals in de registraties die ik heb overgezet van de T3.
Groetjes, Dick
|
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 18/12/2010 : 12:05:14
|
In het User geheugen is er geen mogelijkheid songs, styles, sounds, en/of registraties etc.. bij elkaar in 1 map te plaatsen.
Als ik in het User geheugen een map met songs heb, dan is deze map niet zichtbaar als ik via bijv. (Knop D > styles) of (Knop J > Regist.) etc.. in het user geheugen kijk.
Bij de harddisk en USB-stick is dit wel mogelijk.
Ik kan zelfs een meerdere mappen met de zelfde naam in het user-geheugen hebben voor de verschillende onderdelen. Deze zal dan al wel opgedeeld zijn voor elk onderdeel. Er staat links onderin het scherm ook het onderdeel van map.
Was dit ook al het geval in de vorige Tyros series? Het valt mij nu pas op.
Groeten Wim
|
Bewerkt door tyro op 18/12/2010 12:09:50 |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 18/12/2010 : 21:36:25
|
Wim, ik zou al die gegevens die jij op wil slaan allemaal op de HD zetten en niet in het user geheugen. Dat heb ik in mijn T3 wel gedaan en op een gegeven moment is die vol en dan sta je daar met je mond vol tanden Die HD is zo groot dat je die voorlopig niet vol krijgt. Ik heb ervan geleerd..
Groetjes, Dick
|
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 19/12/2010 : 08:29:45
|
Hoi Dick,
Ik gebruik het user-geheugen alleen als tijdelijke opslag tijdens het bewerken van songs en styles. Dit is mijn 4e Tyros dus ik weet hoe (bijna) alles werkt. Ik vroeg me alleen af of de opbouw het zelfde was in het user-geheugen van de vorige.
Het zal dan wel. Dit is blijkbaar de 1e keer dat ik meerdere onderdelen even in 1 map wou plaatsen in het user-geheugen.
Groeten Wim |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 20/12/2010 : 22:28:30
|
Hoi,
Ik denk dat yamaha nog een hele weg heeft te gaan om de volume problemen op te lossen.
Ik ondervind steeds meer problemen gaanderweg op mijn T4.
* Als ik mijn koptelefoon gebruik moet ik de gain op + 5 +6 zetten wil ik een behoorlijk geluid horen. (master staat vol open)
* Mijn volume pedaal FC7 heeft bijna geen nut; volume neemt bijna niet toe of af
* Volume verhoudingen in ots klopt voor geen meter (te harde overgang of te zachte overgang) staat dus niet in verhouding.
* Volume in styles tov de voices soms te hard soms te zacht.
* Strings klinken niet echt lekker (over-voiced)
Tot nu toe ben ik hiervan flink van over de zeik! ik blijf alles steeds bij regelen, en dan straks ook nog icm mijn stagepass houd ik mn hart vast.
Volgende week heb ik vrij, en ga toch eens met mijn eigen T4 terug naar de winkel en ga alles eens goed vergelijken met het winkel model.
Want al deze probs had ik met mijn T3 niet!
Is Yamaha te vlug gekomen met de lancering vd T4 ?? of is dit alles opgelost met de binnenkort komende OS firmware update!!
I hope so.....
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 20/12/2010 22:30:09 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 21/12/2010 : 13:49:13
|
laakies, toen ik zei dat de t-4 te vroeg gekomen was , kreeg ik veel commentaar , jij krijgt dit niet ???? Er zal bij ieder keyboard wel iets zijn dat niet naar behoren werkt of instellingen die moeten veranderd worden. Dat is trouwens ook de reden waarom ik nog steeds een T-2 heb. Sterker nog , ik ga mij nog een 2 de handse T-2 bijkopen. kwestie van een reserve te hebben. sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
|
|
Onderwerp |
|