Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Fout(jes) in de Tyros4 ontdekt?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 10

Tyrooster
Average Member

167 berichten

Geplaatst - 21/12/2010 :  14:18:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Toine, en anderen.
citaat:
* Volume verhoudingen in ots klopt voor geen meter (te harde overgang of te zachte overgang) staat dus niet in verhouding.
* Volume in styles tov de voices soms te hard soms te zacht.
* Strings klinken niet echt lekker (over-voiced)

Ik ervaar soortgelijke ongemakken. De basis ligt denk ik in de manier warrop de VOICES op de presetschijf staan.

Als je een simpel stijltje opzet en met één voice op Right1 (100%) speelt, kun je gemakkelijk alle voices achter elkaar spelen met dezelfde instelling.
Dan vallen twee dingen op:
* Het volume van de voices is sterk verschillend. Strings knallen er uit. Sommige Choir stemmen zijn erg zacht. Achtereenvolgens de saxofoons toepassen geeft ook grote verschillen per instrument.
*Het EFFECT DSP wordt soms wel, meestal niet, en sporadisch samen met ...VARIATION ingeschakeld.
Ergo: De voices staan op de presetschijf met een grote willekeur aan volume en ruimtelijkheid. Je kunt dit niet veranderen.

De OTS gebruikt deze voices, meestal op 100%, maar soms op een ander volume.
Als je dus spontaan speelt met wat het keyboard in huis heeft krijg je deze verrassingen.

Voor vast repertoire kun je alles corrigeren in de REGISTRATION.

Verder heb ik het volgende gedaan wat iets helpt, denk ik.
* De aanslaggevoeligheid heb ik op SOFT2 gezet. After touch ook op soft.
Je hebt dan met de aanslagkracht de meeste ruimte om te corrigeren.
* Ik heb de ASSIGN schuif toegewezen aan het stylevolume.
Als je voor nood het stylevolume terugzet klinkt het alsof de voice harder gaat. Is niet zo natuurlijk, maar je doet wat.

Het zou mooi zijn als YAMAHA de voices meer aan elkaar gelijk zou maken. Maar iedereen die het dan al in registraties heeft opgelost mag dan weer aan het werk.
citaat:
Tot nu toe ben ik hiervan flink van over de zeik!
Jammer toch. (de pis aan de kook zeggen ze in Drenthe, maar dan is het nog erger) Ik hoop dat het beter wordt want er zijn toch wel heel veel mooie dingen aan dit keyboard. Leef je bijvoorbeeld eens uit met de ART2 Saxofoonklanken. Klinkt zo supergaaf, maar het is wel even oefenen.

Hopelijk vindt je volgende week de methodes om er weer blij mee te zijn.

(zie ook mijn reactie bij topic "Voorkeursinstellingen"

Jaap
Tyros4fun
Ga naar bovenaan de pagina

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 21/12/2010 :  15:06:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
@Toine,

sorry hoor maar ik herken deze problemen van jou niet, je moet toch gauw eens langskomen om te zien of je die problemen hier ook tegen komt. Speciaal voor jou heb ik mijn koptelefoon uitgeprobeerd... werkt prima hoor, gewoon standaard. Ik wist niet eens dat er een gain op zat

Of heb je je T4 misschien toch bij de verkeerde winkel gekocht??
tot gauw..

Groetjes, Dick

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 21/12/2010 :  15:21:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
@Jaap,
ik heb mijn zwelpedaal zo staan dat hij de VOICES (dus mijn spel van de rechterhand) bediend. Dat gebruik ik ook voor optredens zo en het mastervolume is voor het totaal. Ik heb dus altijd controle over het geluidsniveau van de VOICE die ik gebruik, vandaar dat ik hiermee misschien geen problemen heb.
Probeer dat eens..

Groetjes, Dick

Jeepee
Average Member

121 berichten

Geplaatst - 24/12/2010 :  21:25:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Een melding van een bug (tenminste, dat vermoed ik). Ik heb het eerder gemeld, evenals anderen en omdat er net een update geweest is en deze bug er nog in zit, meld ik het opnieuw. Waar het om gaat is dat het volume op Right onverwacht geheel wegvalt. Het opnieuw induwen van het volumepedaal heeft dan geen effect, het volume blijft weg. Ik pak dan een andere registratie (1 van de 8, maakt niet uit welke) en dat brengt het volume op Right weer terug. Groet'n, Jaap, Hasselt.

Jeepee

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 24/12/2010 :  23:54:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Jeepee,

Als ik het zo lees, twijfel ik aan je pedaal.
Kijk of laat het eens nakijken of alle contacten in orde zijn.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Jeepee
Average Member

121 berichten

Geplaatst - 25/12/2010 :  10:36:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de tip Frans, ik kom eerdaags nog een keer in Wezep en dan neem ik 'm mee. Groet, Jaap, Hasselt.

Jeepee

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 25/12/2010 :  15:32:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb vanmorgen heerlijk gespeeld op T4 en mijn pedaal werkt gewoon, geen problemen mee, alle voices klonken zoals ik afgesteld had en ook met een koptelefoon werkt alles naar behoren, ik heb er maar 1 woord voor HALLELUJAH

TT Just 4 Him.

Bewerkt door Toetie op 25/12/2010 15:33:17

Maykel
Junior Member

73 berichten

Geplaatst - 26/12/2010 :  13:16:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Ten eerste is het een geweldig apparaat, de klanken zijn fantastisch en elke keer verrassend.
Maar ook ik heb een probleem ondervonden die ik al eerder gehoord had over de Tyros 4, wel raar dat dit nog niet is opgelost bij de nieuwe firmware.
Als ik de Tyros 4 opstart met de musicfinder knop ingedrukt om direct verbinding te maken met de laptop, kan ik geen verbinding meer krijgen met het internet, het hele netwerk thuis ligt plat niemand kan meer het internet op tot dat ik de usb stekker van de Tyros 4 uit de laptop haal, dan is alles weer hersteld.
Zoals ik al zei ben ik niet de enige met dit probleem zover ik weet.
Heb ik wat over het hoofd gezien en is hier misschien al een oplossing voor?

Mvg Maykel

Bewerkt door Maykel op 26/12/2010 20:06:26

T-Rossie
Moderator

3239 berichten

Geplaatst - 26/12/2010 :  17:16:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Maykel,

Het probleem wat je aangeeft ervaar ik in het geheel niet. Wij kunnen met ons allen (3 PC's) gewoon door-internetten. Waar 'm dit nou in zit in jouw configuratie is me niet duidelijk.
Een paar dingen zijn handig om te weten :
Hoe zit de laptop met het internet verbonden? (bedraad of draadloos)
Heb je ook een netwerk-kabel in de T4 zitten?
Kun je de router nog wel bereiken ? (menu etc. op 192.168.1.254 o.i.d.)

De T4 kan in pricipe jouw netwerk niet down-brengen door alleen verbonden te zijn met een USB kabel aan de laptop... de laptop zou mijn eerste 'verdachte' zijn.

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 26/12/2010 :  18:00:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Volgens mij kan de USB-to-Host verbinding niet je netwerk plat leggen.
Deze verbinding heeft namelijk nog niets te maken met (Wireless)LAN maar voegt alleen de ingebouwde HD als apparaat toe in je Windows omgeving.

Wat dat betreft ben ik het wel eens met T-Rossie dat je het probleem niet in de Tyros moet zoeken maar in laptop/notebook i.c.m. jouw lokale netwerk.

Volgens mij is de (voorlopige) oplossing simpel: zorg dat laptop/notebook geen verbinding heeft met het netwerk: dus bedraad LAN en Wireless LAN uitzetten.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

guus
Average Member

166 berichten

Geplaatst - 26/12/2010 :  18:46:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Het zou ook kunnen zijn dat er gelijke IP adressen zijn uitgegeven door het netwerk, dan worden er ook andere netwerk gebruikers gewipt.

Het kan ook zijn dat er niet meer op het netwerk kunnen (lijkt mijn sterk) dan wordt er ook selectief een gebruiker eruit gewipt.

Zit er bijvoorbeeld een goede netwerkkabel (deze niet crosswire is) naar de router of probeer deze gelijk in de router te steken kijken of er dan netwerken wegvallen.
Misschien de firewal van de router die problemen heeft met het yamaha keyboard.
Ik ga er vanuit dat het iets klein is zoals altijd.
Het zijn opties die meestal bij het dubbelen IP beginnen.

Guus

Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven.

Maykel
Junior Member

73 berichten

Geplaatst - 26/12/2010 :  20:04:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Guus en Fransonline,

Mijn probleem is exact hetzelfde als bij Richard001 en Klinkt als, op pagina 5 bij Fout(jes) in de Tyros4 ontdekt.
De laptop maakt draadloos verbinding met het internet, mijn vrouw haar laptop ook, de kinderen hun computer en de Tyros 4 zitten bekabeld aan de router.
Zodra ik de Tyros 4 in direct modus zet op de manier van de musicfinder knop ingedrukt te houden, duurt het vrij lang vergeleken met de andere Tyros die ik eerst had om de T4 in de verkenner te zien.
Dit heb ik bij diverse windows variaties gehad zoals Win7 en Vista 32 en 64 bit versies.
Vanaf dat moment kan geen enkele computer meer op het gewone internet, je ziet dat de router druk bezig is met de Tyros 4 (ledje router knippert erg snel en stopt niet meer), zodra ik de USB kabel uit de Laptop haal en daardoor de verbinding verbreek is alles weer zoals het hoort.
Nu zullen jullie denken dat zal wel aan de router liggen, maar ik heb het ook geprobeerd met een andere router.
Ik heb zelfs alle laptops en pc`s uitgedaan en alleen de laptop die verbinding maakt met de Tyros 4 aangelaten, maar die kan dan ook geen verbinding meer krijgen.
Wel gek dat een USB kabel dit effect veroorzaakt op de LAN.
Ik heb natuurlijk nog niet gekeken hoe het met eventuele ip adressen zit, ik kom nog wat tijd tekort omdat het zo leuk is om alles uit te pluizen en te luisteren naar de schitterende Tyros 4.
Maar dit is tot nu toe het enige probleem wat ik tot nu toe ontdekt heb en hoop dat dat ook zo blijft, verder zal ik dit probleem hopelijk ook met wat steun van jullie nog wat verder uitpluizen, maar nu ook op de 2e kerstdag met wat weinig tijd lekker verder genieten.

Mvg Maykel

Bewerkt door Maykel op 26/12/2010 20:06:40

T-Rossie
Moderator

3239 berichten

Geplaatst - 27/12/2010 :  00:39:19  Toon profiel  Reageer met citaat
OK... je hebt dus de T4 permanent aan de router hangen, de laptop ook en daarna verbind je die twee apparaten met elkaar door USB?

Ik heb hetzelfde in mijn netwerk (met extra switch) gedaan.... en zie inderdaad hetzelfde verschijnsel. Zelfs de router wordt onbereikbaar. Door gewoon de UTP netwerkstekker uit de T4 te halen herstelt het zich weer en kun je doorgaan via de USB kabel én de andere internet PC's.
Dit is niet helemaal normaal en zal nog opgepakt moeten worden.

Roel.

PS De T4 is ook wat minder snel te vinden in de computer drive list.
Wellicht te verklaren omdat het een USB HDD is?

Maykel
Junior Member

73 berichten

Geplaatst - 27/12/2010 :  09:17:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Gisterenavond deed ik de Tyros 4 aan en toen gaf hij een harde piepgeluid, schrok me rot.
Op het scherm was niets vreemds te zien.
Ik heb toen voor de zekerheid de firmware opnieuw geinstaleerd omdat ik vermoede dat er iets niet helemaal goed zat.
Ik had deze problemen namelijk niet bij de oude firmware.
Tot nu toe werkt alles goed zelfs als de T4 direct contact heeft met de laptop kan ik op internet.
Wat er aan de hand is geweest weet ik niet, maar ik hoop dat het zo blijft, zo niet puzzelen we verder.
Ik weet dat dit probleem helaas ook bij anderen speeld dus houden we onze vingers gekruist.
Dat het bij de T4 wat langer duurd voordat je hem in de verkenner ziet zal misschien inderdaad wel door de usb schijf van de T4 komen, maar dat vind ik niet zo erg.
Verder vliegt de tijd als je achter de T4 zit, wat is het toch genieten, maar ik moet nog veel uitproberen zoals de HD recorder, dus tijd tekort.

Mvg Maykel

Bewerkt door Maykel op 27/12/2010 10:44:23

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 27/12/2010 :  10:43:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook met de T3 is het genieten maar internet erop, praat mij er niet van. Ik puzzle al driekwart jaar om het goed te krijgen...

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!
Tyros 3

Bewerkt door bertus op 27/12/2010 10:43:44
Pagina: van 10 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000