Auteur |
Onderwerp |
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 18/06/2011 : 21:51:32
|
Inderdaad "klinkt als" Vragen kunnen eenvoudig zijn.
Maar gelukkig kunnen antwoorden ook eenvoudig zijn. Inmiddels van een hulpvaardig lid, al een complete midi-set up toegestuurd gekregen. Ik moet nog zien of het werkt, want ik heb het gewenste keyboard nog niet. Maar die midi-set up, staat al op mijn usb-stick. Maar zo kan het dus ook. Geen woorden, maar daden. Daar hebben we hier wat aan.
Dan help je hier iemand. Adviezen om te googelen, is zo onduidelijk en wazig, daar kun je niets mee als hulpvrager. Een directe link zoals www.midioot.nl is wel weer heel duidelijk. En daar heb je wat aan. En om dan ook nog te vermelden, dat je dat verder niet wilt uitleggen, omdat we dan nog wel een tijdje bezig zijn, geeft als laatste de motivatie van de "hulpverlener" aan.
Groeten, Piet.
|
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 18/06/2011 : 22:03:10
|
Om keyboards via midi met elkaar te laten communiceren is op zich niet zo heel moeilijk en daarvoor hoef je heus niet alle materie van midi te doorgronden. Gelukkig is de Tyros heel flexibel op dat gebied en zelfs als ontvanger (Tyros midi in -> ander keyboard midi out) kan je de Tyros volledig instellen in het tabblad "Receive" van de midi-instellingen.
Ik denk dat dit onderwerp een hoop duidelijk kan maken. Lees het van begin tot eind maar eens door, dan zie je ook de instellingen en aansluitingen voorbij komen.
Groet, Ruud |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 18/06/2011 : 22:10:37
|
Goedenavond Ruud,
Dank je wel voor de informatie. Ik zal het aandachtig doorlezen. Trouwens nog veel succes en plezier met je nieuwe Pa3X :-)
Groet, Piet |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 18/06/2011 : 22:31:07
|
Kinkt als , ik heb genoeg ervaring in de deze materie!! Blijkbaar, zijn de moderatores er niet over eens. OK dan mogen ze mij een ban geven , maar ik vind het onterecht. Enfin, ik zal hier binnenkort een ban krijgen , einde verhaal sis en eerlijk , het is onterecht ; Maar OK het zal zo zijn als de moderators hun zin krijgen, jammer hoor Oostendorp en administratie en moderators gebruik jullie verstand. Ik ben niet zo slecht , absoluut niet. Alleen ik heb een enorme bagage inzake muziek, dat komt misschiene verkeerd over , maaar dat is niet de bedoeling Jullie in Nederland moeten eens leren hoe een Belg reageert, dat is anders dan in Nederland. We spreken dezelfde taal , maar wij bebben andere uitdruikingen die jullie niet hebben
|
Bewerkt door T-Rossie op 19/06/2011 00:42:19 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 18/06/2011 : 22:33:37
|
Ruud, Inmiddels heb ik de informatie goed doorgelezen.
Je hebt er idd. veel informatie in staan, hoe een en ander gerealiseerd kan worden. Vreemd, ik kende deze berichten al wel. Maar was het kwijt, dat er zoveel nuttige informatie in staat. Misschien omdat ik in de tijd, dat je deze informatie opschreef, nog niet zo geïnteresseerd was in het midi-verhaal. Ik had geloof ik, zelfs de Tyros 3 nog. Ik zal de informatie proberen te gebruiken, als ik wil variëren met de midi-set up. Ik ben in ieder al heel blij, als de Tyros4-geluiden op het nieuwe keyboard gespeeld kunnen worden. En wanneer ik geluiden van het nieuwe keyboard, misschien een synth, kan sturen naar de left op de Tyros4. Zodat ik niet alleen geluiden van de Tyros met m'n linkerhand speel, maar ook de geluiden van de Synth op mijn Tyros heb. Dan ben ik al helemaal tevreden. :-)
Nogmaals dank.
Groet, Piet :-) Grapje onder intimi, de M&M's waren op. |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 19/06/2011 : 00:56:59
|
Kijk eens aan, zo help je mekaar op weg met concrete aanwijzingen! In beginsel is MIDI zeer eenvoudig, zeker als het aankomt op het koppelen van instrumenten/klavieren.
Zonder weer een 'donderpreek' van Sis te willen, toch nog een advies voor hem: Communiceer fatsoenlijk en respectvol met anderen volgens NEDERLANDSE maatstaven/normen en dan is er geen vuiltje aan de lucht! |
Bewerkt door T-Rossie op 19/06/2011 00:57:33 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 19/06/2011 : 01:38:28
|
Hallo Piet,
Ook de klanken van een synth sturen naar left van de Tyros gaat je lukken. Onder andere in te stellen bij "transmit" van de midi-setup op de Tyros. Dan Tyros midi-out naar synth midi-in ook aansluiten en op de synth een klank/kanaal toekennen aan het inkomende midi-kanaal.
Jammer van de M&M's. Ik was vandaag helaas niet in de gelegenheid om ze op te halen.
Groet, Ruud |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 19/06/2011 : 08:05:16
|
Ik heb ooit eens aan the_solitaire op YT info gevraagd ivm met zijn twee manuele Tyros en hoe hij dat gedaan had.....dit was toendertijd zijn antwoord. Mijn "probleem" is echter hoe ik met de Tyros de Hammond inkom en hoe ik de Tyrosklanken kan "verdelen" over de twee manualen van de Hammond Misschien heeft iemand echter wat aan de onderstaande info. Ikzelf ga er iemand met verstand van zaken bijhalen want ik kom er echt niet uit.
het antwoord van the_solitaire was n.a.v. de song "eigene Komposition" van hem Een wat zonderling figuur maar spelen.........super!Echt de moeite waard om eens te beluistern op YT
hallo,Danke Dir aber nein du kannst das selber machen ohne vieles zu tun.
OBERTEIL-------WERSI SPECTRA UNTERTEIL-------WERSI-DELTA UNTERMANUAL---------M-AUDIO-61 BY MUSICSTORE-----150€
SITZBANK--------WERSI-DELTA VOLLPEDAL--------WERSI SPECTRA +++ 2 EXTRA MIDIPLATIENEN FUER VOLLPEDAL 500€ HIER KANNST DU ABER AUCH EIN NORMALES MIDIPEDAL KAUFEN NUR IM VOLLPEDAL WIRD SEHR TEUER
FUSSSCHWELLER!!!!!!!! OBERE PLATTE------ WERSI F40 MIT 2 FOOTSWITSCHES UNTERTEIL------YAMAHA FUSSSCHWELLER----FC-7 DER SCHWELLER BESTEHHT AUS DIESEN 2 TEILEN WO MANN DEN WERSI SCHWELLER IN DER MITTE DURSCHSäGT
KLANGVERTEILUNG!!!!!
TYROS-4 RIGHT-1+2---------OBERMANUAL(2 MAL 8 SAMPLES MIT VOICES-EDITOR)
TYROS-4 RIGHT-3------UNTERMANUAL 1 MAL 8 SAMPLES MIT VOICES EDITOR
TYROS-4 LEFT----- BASSPEDAL---1 MAL 8 SAMPLES
RIGHT-3 MIDICHANNEL-2 (MIDI-IN-1) LEFT---MIDICHANNEL-3 (MIDI-IN-2)
TYROS 3+4 HABEN 2 MAL MIDI-IN SONST MUESSTEST DU EIN MIDIVERTEILER DRAN HAENGEN
|
Bewerkt door bonfire op 19/06/2011 08:07:01 |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 19/06/2011 : 10:20:40
|
Hallo,
Ik heb er vanmorgen eens rustig naar zitten kijken/luisteren. De man heeft het heel goed voor elkaar. En je hebt gelijk, hij speelt ook nog eens zeer verdienstelijk. Heb er met plezier naar zitten luisteren. Als er meer mensen die het eens willen horen ga dan naar zijn box. groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 19/06/2011 : 10:24:43
|
Tja, the solitaire heeft zeker z'n best gedaan.
Maar erg duidelijk vind ik het nog niet. Toch bedankt, Bonfire voor deze extra informatie.
En, Ruud die extra laatste midi-informatie van jou, stelt me heel erg gerust. En geeft me zelf meer zekerheid en vertrouwen om mijn plannetjes door te zetten. Dank je wel.
Groet, Piet
|
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 21/06/2011 : 20:00:47
|
Goed, voor de belangstellenden onder de medeforummers.
Inmiddels staat er een Korg M3 onder de Tyros 4 te pronken. Hoewel ik nog wel heel veel uit moet zien te puzzelen, klinkt het allemaal veelbelovend. Midi is het niet goed gelukt. Er zijn twee mensen van Oostendorp zo'n twee uur mee bezig geweest. Maar wat ik wilde was, allemaal net te veel van het goede. Ik heb op dat punt een concessie gedaan, maar was zo in me sas met de M3, dat ik hem desondanks toch gekocht heb. Als ik de synth wat meer snap, zal ik nogmaals proberen het probleem met de midi aan te kaarten. Voorlopig ben ik nog wel even bezig. :-)
Muzikale groetjes, Piet
Tyros 4 Korg M3 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 21/06/2011 : 21:27:46
|
Veel plezier met je nieuwe aanschaf, Piet. Zo moeilijk kan het aansluiten via midi toch niet zijn. Voer wat in bovenstaande berichten en link staat stap voor stap uit, dan zou het moeten lukken.
Zaterdag (25/6) ben ik tot 16.00u op de keyboardafdeling bij Oostendorp. Als je in de gelegenheid bent te komen kan ik je met raad en daad bijstaan.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 21/06/2011 21:29:59 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 21/06/2011 : 21:59:48
|
Dank je wel Ruud,
Het werd toch als heel gecompliceerd gezien, wat ik allemaal wilde. Vooral Martijn zag veel problemen ontstaan, als ik het wilde doen, zoals ik het al uitgelegd heb. Er schenen ook problemen met de Korg te zijn, die iets niet aan kon. Maar eerlijk gezegd begreep ik er niet veel van. Zware kost, dat moet ik wel zeggen, en vooral voor iemand die 10 jaar geleden een zware hersenoperatie heeft moeten ondergaan, was het moeilijk om te volgen. Daarom stel ik je aanbod zeer op prijs. En zou ik je graag willen ontmoeten, om mogelijkheden te bespreken. Wat is de beste tijd voor mij om te komen? Ik neem aan, dat we wel wat tijd nodig zijn. Maar, ik weet natuurlijk ook niet, wat jij bij Oostendorp voor afspraken hebt.
Groet, Piet :-) |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 21/06/2011 : 23:17:18
|
Kom maar wanneer het jou het beste uitkomt tussen 11.00 en 14.00, Piet. Dan kijken we wat de mogelijkheden zijn. Kan je het altijd later op het forum samenvatten.
Groet, Ruud |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 22/06/2011 : 10:33:35
|
Heel fijn Ruud,
Dan probeer ik zaterdag tussen 11.00 en 11.30 uur aanwezig te zijn. Dan geef ik het met jou hulp alsnog een kans.
Tot zaterdag. Helemaal geweldig.
Groet, Piet |
|
|
Onderwerp |
|