Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Wie kan me adviseren?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 5

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  13:08:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb de t-2 aangesloten op protools HD , sonar en cubase.MIDI
Hier en daar heb ik toch problemen ondervonden .
Je zoekt klanken van de t-2 , gaat prima , dag nadien kan hij ze niet meer vinden ????
Sorry hoor , maar dit was of waren mijn bevindingen .
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist including , producer http://clientprotos.com/webvert_intro/index.html
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  13:48:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Sis,

De boodschap is een beetje vaag. Gebeurt het zowel in Protools, Sonar en Cubase. Ik neem aan als het al een keer goed gewerkt heeft dat de TYROS 2 script op de goede plaatst staat en dat Cubase the TYROS script herkend. Dat het de ene keer wel werkt en een dag later niet, zal ongetwijfeld te maken hebben met settings in Cubase en the TYROS. Vraag me niet wat er gedaan moet worden om het te laten werken. Dat heb ik al eerder opgegeven, daarom werk ik alleen nog maar met audio tracks direct naar Cubase audio tracks.

Voor mij geen midi meer bij gebruik van een TYROS. In mijn geval TYROS 3.

Sterkte.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 22/06/2011 13:49:33

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  14:25:55  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bruijn

Sis,

De boodschap is een beetje vaag. Gebeurt het zowel in Protools, Sonar en Cubase. Ik neem aan als het al een keer goed gewerkt heeft dat de TYROS 2 script op de goede plaatst staat en dat Cubase the TYROS script herkend. Dat het de ene keer wel werkt en een dag later niet, zal ongetwijfeld te maken hebben met settings in Cubase en the TYROS. Vraag me niet wat er gedaan moet worden om het te laten werken. Dat heb ik al eerder opgegeven, daarom werk ik alleen nog maar met audio tracks direct naar Cubase audio tracks.

Voor mij geen midi meer bij gebruik van een TYROS. In mijn geval TYROS 3.

Sterkte.

Jan

Awel Jan, het gebeurt vrij willekeurig , de ene dag goed de andere dag niet , zonder één enkele verandering te doen .
Zodoende ben ik er ook maar mee gestopt .
Net zoals jij Jan , voor mij geen MIDI meer bij gebruik enz ...
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist including , producer http://clientprotos.com/webvert_intro/index.html

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  15:40:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Er gebeurt natuurlijk nooit iets zomaar.
Als je de voice hebt ingevoerd, (msb, lsb, prg) staat dat gewoon vast.
Het enige zou dan kunnen zijn dat je computer de tyros niet meer kan vinden.
Dat zou dan een instelling van de mididriver kunnen zijn.
Die is weer alleen zichtbaar asl de Tyros aan de computer hangt en aan staat.
Wellicht moet je het eens in die richting zoeken, want ik heb er nog nooit last mee gehad.
Het werkt altijd goed.
Of begrijp ik jullie verkeerd?
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  15:59:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Frans, ik denk dat het te maken heeft met het gebruik van midi1 en midi2
Ik doe veel via sysex en prg , dus in principe zou dit geen probleem moeten zijn , maar die zijn er dus wel , raar ...
Ik weet niet met welke software U werkt , maar één ding is zeker , de T is niet klaar om serieus met midi te werken .
Trouwens ik ben niet de enige met dit probleem.
Maar goed , als het bij U goed werkt , proficiat en succes .
Als ik een prophet 5 of 8 of nordlead aansluit via midi gaat alles supergoed .
Maar ik heb het al eerder aangegeven, de T-s , tja ik weet het niet eigenlijk, hoe dit normaal verloopt kwa MIDI.
sis

Bewerkt door n/a op 22/06/2011 16:03:48

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  18:38:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Sis

Ik denk dat je dan last hebt van een midiloop.
Via de USB heb je Midi A (in/out) en Midi B (in/out)
Vooral bij 2 richringvekeer (In/Out) tegelijk krijg je van dat soort problemen.
Stel je in de Midi-setup in op alleen in of alleen out verdwijnen dit probleem.
Maar als je een extern keyboard op de Tyros aansluit en maar 1 midiverbinding maakt moeten dit soort verschijnselen niet meer aan de orde zijn.
Vaak is het ook het instellen van een sys/ex filter voor 1 of beide keyboards.
En een juiste *.ins (instrument defenitie) kan ook handig zijn.

Groeten Wim

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  19:53:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou midiloops dat ken ik niet en heb ik nooit meegemaakt .
Alle 9 synth's deden het prima , geen enkel probleem tot de t-2 ertussenkwam, dan begon de miserie .
Vandaar geen T- meer tussen mijn setup , einde verhaal.
sis

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  20:43:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Sis,

Ik krijg toch stellig de indruk dat je niet geholpen wilt worden.
Er wordt de moeite genomen je een mogelijke oplossing aan te dragen en je houdt star vast aan je voorgenomen zondebok, de Tyros, en doet de deur dicht met je slotopmerking "einde verhaal".
Erg jammer.

Groet,
Ruud

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  21:16:32  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud

Beste Sis,

Ik krijg toch stellig de indruk dat je niet geholpen wilt worden.
Er wordt de moeite genomen je een mogelijke oplossing aan te dragen en je houdt star vast aan je voorgenomen zondebok, de Tyros, en doet de deur dicht met je slotopmerking "einde verhaal".
Erg jammer.

Groet,
Ruud

Ruud , ik zal de vraag anders stellen
Geef mij eens een setup hoe ik mijn Tyros 2 aansluit via een cakewalk UA-ex 25 ( een topinterfje ) dit in combinatie met cakewalk sonar producer 8.5 .
Natuurlijk doe ik de deur dicht , logisch als de setup niet werkt en als de T-2 niet doet wat hij moet doen . de ene dag wel en de andere dag niet , zonder dat er iets veranderd is in de setup .
Voor mij is dit een raadsel.
Laat ik het zo zeggen , je hoeft niet te reageren of ik wordt weer behandeld als de slechte .......
Dit hoeft echt niet .
Maar toch bedankt voor de bezorgheid .
sis

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 23/06/2011 :  12:02:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
The Player en Ruud.

Ik denk, omdat de TYROS een arranger keyboard is, er vele haken en ogen zijn om via midi met een DAW programma als Cubase te werken. Natuurlijk is het belangrijk dat de settings in Cubase correct zijn met betrekking tot de aangesloten TYROS. Het lukt mij ook wel om de solo voices als midi correct in Cubase6 te krijgen, gebruikmakend van de script reeds aanwezig in Cubase. Het werkt ook wel gedurende de tijd dat je op dat moment er mee bezig bent, maar zodra je alles gesaved hebt en installatie uitgeschakeld hebt en een dag later de boel weer opstart, zit je in de problemen.

Alles staat weer op spanning en aangesloten zoals eerder was, je opent een project file in Cubase waar je het laatst mee gewerkt hebt. Je ziet in Cubase dat alle settings nog steeds korreckt staan. Dan start je play, oei, gigantische chaos in sound. De TYROS speelt totaal andere voices dan je had ingesteld in Cubase in je project.

Oorzaak, TYROS opent met een totaal andere gekozen style dan je had gebruikt tijdens je werk in je oude project. Vergeten welke style dat was. Niet opgeschreven. Daar ligt het probleem. Je krijgt het wel weer goed door de solo voices weer opnieuw in de TYROS te selecteren. Cubase weet niet beter dan dat hij een bepaalde track and voice number als midi out heeft staan. Niet msb, lsb en prg.

Dan heb ik het alleen nog maar over de voices left, 1,2 en 3. Als je accomp van de style ook nog korrekt als midi in Cubase wilt krijgen, werkt dat ook nog wel op het moment dat je er mee bezig bent in een project, maar na het saven en power down en weer opnieuw starten ontstaat er weer een gigantische chaos.

Het zal wel allemaal kunnen, maar alleen op een zeer complexe manier. Daarom doe ik dus het meeste werk intern op de TYROS zelf en stuur dat als audio uit naar een audio track in Cubase, waar ik verder wel in midi met andere synthesizers, zoals mijn MOTIFXS8 en diverse soundmodules, rustig mijn compositie verder kan uitbouwen.

Dus TYROS begeleiding als audio sturen naar Cubase, daarna de solo partijen met de fantastische instrument voices als audio sturen naar Cubase, Zo heb je dus diverse audio tracks van de TYROS overgebracht naar Cubase, welke dan verder met midi tracks van andere synth's en soundmodules uitgebreid kan worden. Uiteindelijk worden deze midi tracks geconverteerd naar audio tracks, opdat alle tracks audio worden, waarna op een ideale wijze de sound mix en master mix van de song gedaan kan worden.

Ik kan mij voorstellen dat muzikanten die niet alles direkt als audio in kunnen spelen graag in midi werken. Maakt korrektie achteraf makkelijker.

Voor diegene lijkt het mij interessant te weten, wat je moet doen op bijv. de accomp. van een style in TYROS direkt als midi naar Cubase kan sturen op individuele tracks en de solo tracks als, left, 1,2 en 3.
Het is mij tot heden nog niet op reproduceerbare manier gelukt. Ik moet echter bekennen dat ik er ook niet veel tijd in gestopt hebt, omdat ik toch meestal met audio tracks werk.

Sorry voor het lange verhaal, maar misschien was het toch nuttig.

Als laatste. Ik ben een enthousiast TYROS3 en MOTIF-XS8 gebruiker. Alleen midi en communicatie met externe DAW software zoals Cubase is niet de sterkste kant van de TYROSSEN

Jan Bruijn

Bewerkt door Jan Bruijn op 23/06/2011 12:26:42

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 23/06/2011 :  12:25:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Na het opnemen van een song met de Tyros, heeft die niets meer te maken met een style.
Tijdens het opnemen worden de styletracks op een eigen channel weggeschreven. (9 t/m 16)
Bij het terug spelen vanaf de computer wordt de song standaard door de Tyros verwerkt op Midi A channel 1 t/m 16.
Zo staat ook bij mij de mididriver ingesteld. (Ik gebruik voor het afspelen de USB to Host midi-ingang.)
Dit heeft nog nooit enig probleem gegeven bij het afspelen.
Om het even welke style er geselecteerd staat op de Tyros, omdat er gewoon Channels door de computer afgespeeld worden.
De begeleiding (op de Tyros) blijft uit staan.
Ik kan er dus geen idee bij krijgen waar het bij jullie fout gaat.
Midi B wordt gebruikt voor de Keyboard channels door de Tyros.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 23/06/2011 :  12:33:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
The Player,

Ik denk dat je in Cubase niet kan instellen welke style gekozen moet worden in de TYROS. Ik heb het dus over het direkt uitsturen van wat je speelt op het keyboard van de TYROS3 naar midi tracks in Cubase6. Ik heb het niet over het opnemen van midi in de TYROS zelf om later de midi file te laden in Cubase.

Is dit het misverstand tussen ons of bedoel je ook het sturen van alles wat ingesteld is in de TYROS tijden het realtime spelen direkt naar midi tracks in Cubase, zodanig dat wanneer je play selecteert in Cubase het projekt honderd procent korrekt wordt afgespeeld op de TYROS3?

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 23/06/2011 13:28:21

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 23/06/2011 :  14:09:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Het lange verhaal is voor mij niet storend hoor. Het verduidelijkt de problematiek die jullie ervaren.
Zelf heb ik de Edirol UA-101 en Sonar Producer 8.0, maar eerlijk gezegd de Tyros nooit in de DAW-opstelling opgenomen.
Al lezende door je verhaal bekruipt me het gevoel van uitdaging om het werkend te moeten krijgen, zeker omdat Frans de problemen niet heeft.
Je zou toch zeggen dat daar een oplossing voor moet zijn.
Mijn kennis op dat gebied is ontoereikend en mij ontbreekt de tijd om het te proberen in een DAW.
Worden de MSB-, LSB- en PRG-waarden echt nietr opgeslagen in Cubase?

Ik ben dan ook heel benieuwd of iemand op dit forum de oplossing voor het probleem kan aandragen.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 23/06/2011 23:37:57

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 23/06/2011 :  16:11:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Ruud,

Ik denk niet dat MSB, LSB en PRG worden opgeslagen in de script file welke gebruikt wordt om de voices van de TYROS te kunnen zien en aan te sturen in de TYROS.

Als ik tijd heb zal ik er ook weer eens naar kijken. Hoewel ik dat vele malen in het verleden heb geprobeerd, zonder succes. Maar je weet nooit, ik heb inmiddels wel de nodige ervaring opgedaan. hahahaha.

Jan

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 23/06/2011 :  16:19:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zeg niks meer , maar een MIDI kabel gaat nooit meer naar mijn setup en zeker niet van een Tyros .
Punt andere lijn
sis

Pagina: van 5 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000