Auteur |
Onderwerp |
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 21/10/2011 : 01:08:02
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Heiko
Wat kun je nog meer met de VH van de T4 doen t.o.v de Tyros2? Voor mij persoonlijk heb ik de Pitch Correction niet nodig, en ook de vibrato heb ik nu aardig onder controle (ahum) Alleen mijn stemgeluid op zich is nog heel wat aan te sleutelen. Of is de Roland met TC Helicon dan toch een betere optie wat zang betreft? Ik hoop dat iemand dit een beetje uit kan leggen.
Beste Heiko,
Ook al vind ik de Vocal Harmony 2 van de Tyros 4 prima en een grote verbetering t.o.v. zijn voorgangers, ik blijf wel van mening dat een externe vocalist beter presteert. Dat vind ik ook niet meer dan logisch, omdat bij de ontwikkeling alle aandacht naar de vocal harmony processing gaat daar waar Yamaha de aandacht moet verdelen over alle andere details die bij een keyboard komen kijken. En "aandacht" kun je hier ook vertalen in budget (hoe meer budget, hoe meer aandacht)! En ik kan me niet voorstellen dat Yamaha ook honderden euro's investeert in de Vocal Harmony processor.
Ik heb in het verleden al op YouTube allerlei demonstraties beluisterd van de Helicon en Digitech vocalists en die klinken prima. Ik heb vroeger altijd met een Digitech Vocalist Studio gewerkt en moet zeggen dat deze stabieler is dan de Vocal Harmony processor van de Tyros serie. D.w.z. minder last van een gorgelende vervorming wanneer er net iets teveel feedback in de microfoon terugkomt. Nu is die Digitech Studio Vocalist al weer een oud beestje, dus in de loop der jaren zullen de vocalists van Digitech vast en zeker ook verder doorontwikkeld en verbeterd zijn.
Even terugkomen op je eerste vraag. Naast pitch correction kun je de VH2 op de Tyros 4 ook gewoon voor Vocal Harmony gebruiken, dus harmony stemmen toevoegen bovenop je eigen stem. Niet veel anders dan wat je ook op de Tyros 2 kunt, alleen is naar mijn mening de Vocal Harmony 2 processor van de Tyros 4 veel stabieler (minder last van gorgelende stemmen door o.a. feedback). Verder is er in de Tyros 4 de SYNTH VOCODER toegevoegd. Dit geeft wat grappige opties om je stem te vervormen en een optie om met je stem een instrument op het keyboard te "bespelen". Maar bovenal blijven dat voor mij functies die meer de funfactor verhogen dan dat ze echt nuttig zijn.
Groetjes,
Robert
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
Bewerkt door robbiedoes op 21/10/2011 01:12:11 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 21/10/2011 : 13:19:19
|
Hoi Robert, Hartelijk dank weer voor je uitgebreide antwoord. Ik zal eens een keertje een afspraak maken bij Oostendorp om beide keyboards (vooral VH) eens goed te vergelijken. Ik bedoel dus Tyros4 en PA3X. Heb ook even gekeken op de site van Digitech. Zo'n apparaat zou ook nog een mogelijkheid zijn. 'k Weet alleen niet of ze die ook verkopen in Wezep... Wij komen hierop terug.. Nogmaals hartelijk dank!
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Johntel
Average Member
265 berichten |
Geplaatst - 22/10/2011 : 12:29:37
|
Hey Robert
Heel duidelijk uitgelegd van die settings. Je bent een kei hoor.
Muzikale groeten Johnny |
|
|
Theo T3
Junior Member
97 berichten |
Geplaatst - 23/10/2011 : 14:31:36
|
Mooi gedaan Robert.
Je moet t maar vinden allemaal mijn god je hebt m flink onder de knie d,n Tyros4 grtzz theo
Een dag niet getyrost is een dag niet geleefd |
|
|
Onderwerp |
|