Auteur |
Onderwerp |
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 03/01/2014 : 20:39:45
|
Voor thuis is m.i. een setje bestaande uit een stel actieve studiomonitors met een subwoofer de geëigende installatie, omdat je veelal dicht op je speakers zit en geen enorme vermogens nodig hebt.
Natura Artis Magistra... |
|
|
n/a
deleted
41 berichten |
Geplaatst - 03/01/2014 : 21:26:08
|
Tja, als je die test leest, hoef je eigenlijk niet verder te kijken. Er zal altijd wel weer wat beters zijn .... misschien... maar dezelfde prijs als de set die ik had gezien. En daar zijn dus geen testen van te vinden. Nou, maar eens kijken waar ik deze vandaan ga halen. |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 03/01/2014 : 23:12:43
|
Studiomonitors zijn ontworpen voor een zuivere weergave op rel. korte afstand. Voor thuis is dat een groot voordeel.
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 04/01/2014 : 00:34:00
|
Daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee; misschien kunnen anderen hier meer over vertellen ?
|
|
n/a
deleted
41 berichten |
Geplaatst - 04/01/2014 : 20:07:54
|
Nou, das ook lekker zeg....
Zet ik mijn T1 gisteravond laat nog op MP en krijg redelijk wat reacties. Met als gevolg dat ik hem vanmiddag voor een goede prijs verkocht heb !
Tja, weet ik veel dat dat zo snel zou gaan....
Maar.... NU DUS GEEN KEYBOARD MEER STAAN Getverdegetver !
Gevolg is wel dat ik nu dus zeker een andere Tyros moet gaan kopen. En twijfel nog steeds tussen de T4 en T5. Dat betreft echt alleen de prijs. Een T4 is rond de 2200 euro al te koop, waar de T5 61 altijd nog even 4200 euro doet. En das ook weer veel centjes verschil !
Ten opzichte van de T1 is een T4 alweer een behoorlijke verbetering en kan over een jaar ( of 2 ) weer upgraden. Ondertussen een PA setje ook maar even in de wachtrij.
Nou, weer een slapeloos ( en muziekloos )weekend zo..pfffff...... |
Bewerkt door n/a op 04/01/2014 20:08:53 |
|
|
chrisvangaalen
New Member
20 berichten |
Geplaatst - 04/01/2014 : 21:31:30
|
Als geld een issue is, is een T4 toch een geweldige optie? Hou je nog wat geld over voor een paar leuke boxen. T5 is heel mooi ,maar kost ook wel een beetje. Succes met de keuze. |
|
|
n/a
deleted
41 berichten |
Geplaatst - 04/01/2014 : 22:21:57
|
Ik denk dat je daar een beetje gelijk in hebt. Al moet ik zeggen dat je met een T4 ook heeeeel veel mogelijkheden hebt. Er zijn zelfs entertainers die een paar keer per week met een T1 nog steeds hun brood verdienen.
Maar eerlijk, wat mij betreft... de T1 had nog veel geheimen voor me. Bij de T1 moest ik bekennen dat ik met de handleiding behoorlijk wat dingen niet begreep. Dee wel pogingen, maar als het dan weer ging lijken op computer programmeren, was ik al gauw de weg kwijt. Dus... hup... handleiding aan de kant en gewoon weer lekker spelen.
Ik ben geen computer nerd, maar een muziekspeler. Volgens mij ga ik lang niet de dingen uit de T5 halen die er in zitten. Dus ben ik bang dat ik een hoop geld uitgeef voor iets waar ik niet uitkom. Ligt aan mij hoor. Wil niet programmeren, maar gewoon spelen !
Misschien dat ik met een T4 me wel meer er toe kan zetten om wat dieper op de materie in te gaan. Dus eigenlijk heb ik in mijn achterhoofd het besluit al genomen.
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 10:59:26
|
Hoi Frank,
Wie had dat gedacht dat jij binnen twee weken ook slapeloze nachten hebt
Ik zal de T5 niet afkraken want als je hem thuis hebt en wat langer mee stoeit kom je achter de kwaliteits verbeteringen.
In jouw geval als je van een T1 afkomt.... is de T4 een geheel nieuwe wereld die voor je open gaat en meer als voldoende is en het scheelt je tevens ook vele centjes Zou je over drie jaar kunnen denken om naar de T6 over te stappen.
In de korte tijd dat ik je heb ontmoet, weet ik je besluit al
Veel fun straks met je T4
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 11:17:56
|
T4.
Hou je geld over voor andere zaken, zoals boxen, of voice packs, of...
Maarten |
|
|
n/a
deleted
41 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 12:20:44
|
Het wordt zeker een T4. Dit na zeer wijs beraad ( en 3 dubbele whiskeys ), maar vooral ook na jullie wijze raad
Valt trouwens nog niet mee om zo''n ding voor een knappe prijs te regelen. er staan wel zeer uiteenlopende prijzen voor die dingen. Er zijn er nog een hoop die de hoofdprijs willen hebben, en de redelijk geprijsde geven geen reactie op een mailtje met mijn interesse.
Mocht er hier iemand zijn die nou toch wil besluiten een T5 te willen en dus de T4 dan willen inruilen, laat maar wat horen.
Oja, om nog een beetje on topic te blijven.... als er iemand de LD Dave8XS heeft staan voor de verkoop, mag je het ook laten horen.
( Is tenslotte een topic over speakers van Toine )
|
Bewerkt door n/a op 05/01/2014 12:23:21 |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 16:09:00
|
Een prima keus zo'n T4. Misschien het overwegen waard om eens te kijken bij een grote muziekzaak. Qua prijs wellicht niet direct de laagste maar wel met garantie, service en ondersteuning. Bij het uitgeven van zulke bedragen niet onbelangrijk.
|
|
chrisvangaalen
New Member
20 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 16:58:53
|
Misschien onze grote leverancier in Wezep ! Gegarandeerd met garantie en service, oh ja en met ondersteuning. En ja, die heb je met MP niet. Een overweging waard :-) |
|
|
n/a
deleted
41 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 18:12:21
|
Inderdaad is ondersteuning, service en garantie best wel belangrijk. Maar daar zijn de T4 zonder speakers al 2600 euro. Ik zie er bij winkels staan voor dat bedrag ( en zelfs ook 2200 euro ) incl. speakerset.
Helaas voor de sponsor vind ik dat te duur. Met een extra speakerset zit ik dan op 3000 euro. Dus dat gaat het niet worden. Weet ik wel, zit dan ook wel extra's bij.
Een bedrag voor een kale T4 ligt in mijn beleving meer rond de 2000/2100 euro. Zelfs een winkel die hem voor 1995 aanbiedt. Helaas is dat wat erg ver weg. Maar dan vind ik een prijsverschil van 600 euro echt te veel.
Maar dat is dan mijn idee hé ! Ik wil absoluut de sponsor niet tekort doen, want ongetwijfeld een steengoeie winkel
Dus... ik kijk om me heen en wacht af wat er op mijn pad komt !
|
Bewerkt door n/a op 05/01/2014 18:13:01 |
|
|
DWest
Average Member
225 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 18:58:09
|
Frank, het blijf ten alle tijden best wat geld. maar, een nieuwe T4 zat tegen de 4000 aan. als je dan een twee de hans koopt, van tegen de 3000, scheelt 1000, terwijl die in mijn ogen zo goed als nieuw is. en SUPER service erbij. zou ik het over doen, kocht ik een 2de hans, voor 1000 minder een super apparaat.!!! plus de geweldige ondersteuning.
succes.!! Dirk.
DWff |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 19:51:15
|
@Franktoots ik benijd die winkels (die ongetwijfeld HEEL goede service geven enz.) dat ze artikelen twee keer verkopen kunnen......ik lever als tandarts ook HEEL goede service maar kan een gebit helaas geen twee keer verkopen.......:-):-) conclusie...verkeerd beroep gekozen? |
|
|
Onderwerp |
|