| Auteur |
Onderwerp  |
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 24/05/2006 : 12:49:45
|
tyro,
Ik ben zo brutaal de website te tonen waarop mijn muziek te horen is. (Gratis) Het nummer "Atonements" heeft zelfs nummer 1 gestaan op de sub chart swing en nr. 9 op de Jazz sub chart. Ik hoop dat mijn Tyros vrienden het leuk vinden.
http://www.soundclick.com/janbruijn
groetjes Jan |
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 24/05/2006 : 12:56:08
|
Als aanvulling. Als je op mijn soundclick pagina bent, klik dan op MP3 music, daarna kan je het nummer kiezen welke je wilt beluisteren, door op hi-fi of lo-fi te klikken. Alle muziek is gemaakt op de TYROS2.
m.vr.gr. Jan Bruijn
|
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3298 berichten |
Geplaatst - 30/05/2006 : 00:40:31
|
| Erg mooi JAN ! .... prima opgenomen/gespeeld! |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 30/05/2006 : 07:12:45
|
Eh voila, dat bedoel ik nou Dit klinkt toch veel beter zo : met gevoel gespeeld , dynamisch enz... Hier hoor je duidelijk dat er live gespeeld wordt, daar hou ik wel van ! Maar dat wisten jullie al  sis |
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 30/05/2006 : 08:49:58
|
T-Rossie en Sis
Hartelijk dank voor het luisteren naar mijn muziek en positieve reaktie. Alle nummers behalve "Atonements" zijn als audio file gemaakt. "Atonements" is eerst als midi file gemaakt en bewerkt en daarna uiteraard als audio file opgenomen.
Meestal neem ik direct als audio file op, nadat ik eerst mijn instellingen enz gezet heb. Zodra ik tevreden ben met deze instellingen zoals, de juiste balans tussen de voices, de effekten per voice, aanpassingen van de instrumenten in de style enz enz, ga ik eerst een paar muzikale ideeen uitwerken en spelen, zodra ik ongeveer een idee heb wat ik ga doen, ga ik beginnen met opnemen. Dus Life opnemen. Je gelooft het misschien niet, meestal staat het in een keer op de Hard Disk zoals ik het wilde hebben.
Jan Bruijn |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3298 berichten |
Geplaatst - 03/06/2006 : 14:14:45
|
Ik ben even aan het experimenteren met Yousendit om anderen te laten luisteren naar een file.
Als het goed is, kunnen jullie een stuk van mij downloaden en 'keuren' 
Het nummer is voor 98% gereed en mijn aandeel is al het instrumentale op de Tyros2 + de opnames in CubaseSX3. De song & zang is van een paar 'oude rockers' die in de jaren 60/70 nationaal erg populair waren. Het is geen ABN maar Drents!
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=E7EDF6FB060646B5
Let wel : Ik ben géén professionele muzikant, heb géén EAW maar wél een Tyros2 plus plezier in het maken van muziek.
Commentaren zijn welkom |
Bewerkt door T-Rossie op 13/06/2006 19:22:41 |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 03/06/2006 : 14:31:07
|
Heee T-Rossie,
Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van muziek in een streektaal, maar ik vindt dit nummer bijzonder proffesioneel uitgemixed, en wat heel er leuk is, is de style overgang naar het mars-gedeelte. Mijn petje af, goede muziek, goed gezongen 
Groet, Mark |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 03/06/2006 : 15:14:20
|
T-Rossie, super man , doe zo verder, klinkt heel open en mooi  Misschien een tipje meegeven : Om een beetje diepte krijgen in het nummer moet je eens proberen er een accoorden tapijtje onder te spelen ( 3 stemmig bvb , superdarkpad of analogpad zijn naar mijn mening daar geschikt voor ) Dit moet maar heel subtiel aanwezig zijn, maar je zal merken dat het nummer een meerwaarde krijgt . Voor de rest TOP Groeten sis
|
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 03/06/2006 : 19:08:28
|
T-Rossie,
Laat sis maar kletsen, weet hij veel. Hoewel het nummer niet bepaald mijn genre is, kan ik het toch wel waarderen. Prima gedaan, goed arrangement en orchestratie, uitstekend gezongen, een heerlijke sax op de achtergrond zo nu en dan, en prima gemixed. Kristal helder geluid, alles is te horen. Petje af. Vraag, heb je het ook nog zelf gezongen?
Uitstekend. Doe eens een blues, ik weet zeker dat je dat ook kan, te horen aan je stem.
Jan Bruijn |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3298 berichten |
Geplaatst - 03/06/2006 : 19:18:23
|
Bedankt voor de opmerkingen.
Zingen? Nou ik ken mijn beperkingen en één van de dingen die ik NIET moet doen is zingen. De zanger (56 jaar) houdt inderdaad ook van lekkere blues en omdat het allemaal voor de fun is, gaan we dat zeker doen binnenkort.
|
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 03/06/2006 : 20:08:29
|
T-Rossie,
Moet je zeker doen. Denk ook eens aan een Mel Tormé of een Sammy Davis jr., iets als the candy man, man. Grapje.
Jan Bruijn
|
Bewerkt door Jan Bruijn op 03/06/2006 20:09:04 |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 04/06/2006 : 04:06:19
|
quote: Originally posted by Jan Bruijn
T-Rossie,
Laat sis maar kletsen, weet hij veel. Jan Bruijn
Hoe bedoel je Jan ? " laat sis maar kletsen, weet hij veel " !!!!!!! Nu kan ik echt niet meer volgen ! Zie mijn post , dit was zeer positief , ik heb alleen iets aangehaald om het beter te kunnen laten klinken ( en dan spreek ik over mijn ervaringen in de opname studio's ) WAT IS DAAR VERDORIE MIS MEE , JAN En ja , nu wil ik een serieus antwoord Jan ............... Nu ga je mij eens in geuren en kleuren vertellen wat er mis is met mijn bijdrage aan T-Rossie  Met mijn vorige post was er niks, maar dan ook niks mis mee !!integendeel !! Ik heb trouwens ook op Uw nummers positief gereageerd , of ben je dit al vergeten ? sis |
Bewerkt door n/a op 04/06/2006 04:42:10 |
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1660 berichten |
Geplaatst - 04/06/2006 : 14:50:40
|
Sis, Ik neem aan dat het niet zo bedoeld is ,als dat het er staat. Ik hoop dat we hier op het forum geen "strijd"gaan voeren over wat en wie het beste is (want dat ben ik ).
Keep on smiling   
Soryt |
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 04/06/2006 : 16:32:29
|
Sis,
Ik zie dat ik je echt kwaad heb gekregen. Was zeker niet de bedoeling. Ik bedoel alleen maar te zeggen, dat als je een stuk muziek hoort in een bepaald genre, welke werkelijk perfekt gemaakt is, waarom dan nog adviezen geven om het anders te doen. Ik bedoel wie is SIS dan wel. Tot nu toe hebben wij nog niet het genoegen had om wat voor muziek dan ook van de heer SIS te mogen beluisteren.
Ik heb je niet gevraagd om mijn nummers goed te vinden of zelfs naar mijn muziek te gaan luisteren. Om eerlijk zijn het zal mij om het even zijn of je ze wel of niet goed vindt. Ik heb er ook geen problemen mee als je ze nu op eens slecht gaat vinden.
Sis, laat eens wat muziek horen i.p.v. boze reacties te geven op dit forum. Ik zal de eerste zijn die er naar gaat luisteren.
m.vr.gr. Jan Bruijn
|
 |
|
|
Typhoon
Junior Member

70 berichten |
Geplaatst - 05/06/2006 : 08:45:36
|
Hallo
Heb dit nummer even beluisterd, en was onder de indruk hoe helder en ook nog in mijn taal is opgenomen. Nu nog een paar goede bluesnummers, ook met een zangpartijtje erbij en mijn dag kan niet meer stuk.
Ga zo door en laat ons genieten van jouw muziek en heb lak aan kritiek, dit heb je zelf bedacht en op het forum gebracht.
Groetjes Mans. Een echte Drent.
Play with your hart, and it feels good. |
Bewerkt door Typhoon op 05/06/2006 08:48:14 |
 |
|
Onderwerp  |
|