| Auteur |
Onderwerp  |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 05/06/2006 : 14:47:33
|
quote: Originally posted by sis
T-Rossie, super man , doe zo verder, klinkt heel open en mooi  Misschien een tipje meegeven : Om een beetje diepte krijgen in het nummer moet je eens proberen er een accoorden tapijtje onder te spelen ( 3 stemmig bvb , superdarkpad of analogpad zijn naar mijn mening daar geschikt voor ) Dit moet maar heel subtiel aanwezig zijn, maar je zal merken dat het nummer een meerwaarde krijgt . Voor de rest TOP Groeten sis
Voor alle duidelijkheid , ik heb hier geen kritiek gegeven, alleen een tip meegegeven , iedereen doet ermee wat hij wil " met deze tip " maar OK , als dat niet meer mag, zal ik mij verder onthouden van alle commentaar, trucs, tips enz... Ik zal mijn bijdrage aan dit forum dan ook beperken ! Nog een prettige 2e pinksterdag , ik ga zo terug gaan optreden groeten sis |
Bewerkt door n/a op 05/06/2006 14:48:28 |
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 05/06/2006 : 16:33:23
|
Sis,
Hoewel ik je op geen enkele manier heb willen kwetsen, vindt ik je reaktie een klein beetje kinderachtig. Mijn intentie was alleen maar je er op te wijzen dat een advies om iets te veranderen aan een goed stuk ook een vorm van kritiek kan zijn. Ik zou je kritiek wel gewaardeerd hebben als je bijv laat horen hoe het met jouw aanbevelingen beter klinkt. Dit moet toch niet zo moeilijk zijn. Je download the MP3 file, converteert eerst naar wav. file en importeert in de TYRTOS2 en voegt accoorden tapijtje er bij plus je aanbevolen pads. Voila, klaar is sis.
Even goede vrienden SIS
Ik blijf wachten tot je je eigen muziek laat horen. Voorlopig laat ik het hierbij.
groetjes
Jan Bruijn |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3298 berichten |
Geplaatst - 05/06/2006 : 16:37:29
|
Het is mooi als je merkt dat het nummer aanslaat en dat er zoveel op wordt gereageerd. Ik sta altijd open voor opmerkingen... en dan mogen ze best kritisch zijn. Niemand is perfekt en het is goed om je werk te laten beoordelen door anderen. Natuurlijk heeft de song een soort 'evolutie' meegemaakt: Diverse instrumenten hebben we geprobeerd, zelfs een cello die in kandans redelijk monotoon in de basis zat. Mixen doe je met het 'gevoel van de dag' .... wat je vandaag prachtig vindt, is morgen mogelijk waardeloos.
Sis, Ga vooral door met het geven van jouw opmerkingen! Maarrrrr ......... Het dringt mogelijk nog niet zo tot je door, maar veel forumvrienden zitten met smart te wachten op een stukkie van SIS. Je zou toch in staat moeten zijn om even wat op te nemen en middels yousendit.com ter beschikking te stellen. (kost een paar minuten)
Je hebt dit zélf over je afgeroepen, die ongeduldigheid . Mijn grootvader had vroeger een wijze Drentse spreuk : "Proaties vult gien goaties !" (In ieder geval Mans weet wat hij bedoelde )
Belangrijk is en blijft dat we elkaar respecteren zoals we zijn. Niemand is 'beter' omdat hij professioneel muzikant is, 1200 keer per jaar optreedt, miljonair is geworden, 19 keyboards heeft, een Eerste Auto op Waterstof heeft, anderen gratis styles heeft gegeven, 4 jaar conservatorium heeft gevolgd, talloze beroemdheden heeft begeleid, zichzelf absoluut GEWELDIG vindt..... of wat dan ook.
In mijn ogen is een forum een leuke ontmoetingsplaats waar we kennis en muziek kunnen delen. Daar waar ik kan zal ik hulp proberen te bieden, maar regelmatig ben ik zélf hulp nodig.
|
 |
|
|
n/a
deleted

158 berichten |
Geplaatst - 06/06/2006 : 19:47:09
|
Ik heb de opname van Rossie ook beluistert, en vindt het een goede mix. De verschillende partijen vormen een mooie transparante opname, en ik kan zelfs niet geloven dat dit alleen op de Tyros gemixt is. Heb je nog andere hulpmiddelen gebruikt voor deze mix, en welke? |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 06/06/2006 : 21:47:56
|
quote: Originally posted by T-Rossie
In mijn ogen is een forum een leuke ontmoetingsplaats waar we kennis en muziek kunnen delen. Daar waar ik kan zal ik hulp proberen te bieden, maar regelmatig ben ik zélf hulp nodig.
En dit in het blauw was ook mijn intensie Hier zeg je het zelf  sis |
Bewerkt door n/a op 06/06/2006 21:49:37 |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3298 berichten |
Geplaatst - 06/06/2006 : 22:36:43
|
Cees, Het enige instrument wat nog is gebruikt is een electrische gitaar die telkens de vier notige (gek woord eigenlijk) vulling maakt als op tijdpositie 9 en 35 seconden. Hij doet ook nog een klein beetje mee in het brass-gedeelte. De rest is 'pure Tyros2' ....een wonderding !! |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3298 berichten |
Geplaatst - 06/06/2006 : 23:19:22
|
Beste Sis,
Ik heb helemaal geen problemen met jouw opmerkingen.... en volgens mij niemand.
Probeer aub mijn toelichting van 5 juni nog een keer rustig te lezen en te begrijpen Sis. Mogelijk is een 'cultuurverschil' tussen Belgen en Hollanders de oorzaak van ergernisjes over en weer.
Een Hollander is over het algemeen een no-nonsens, nuchter-, geen woorden maar daden type.... zo van : "Laat eerst maar eens wat zien/horen!" Als de daden dan overeenkomen met wat de sprekert allemaal zegt/meent/belooft te kunnen, dan is het vertrouwen gewonnen en worden opmerkingen beter geaccepteerd.
In mijn 40 jarige muzikale (hobby) carričre heb ik het al zo vaak meegemaakt : Enkele jaren geleden ben ik 's 8 uren bezig geweest met een Conservatorium-geschoolde muziekdocent aan een scholengemeenschap (allemaal mooie praatjes en bla bla) om een driestemmig stukje op te nemen met Cubase.... hij zou dit wel even inspelen !
Na een hele zaterdag prutsen en fouten maken heb ik de beste man (inmiddels totaal bezweet) voorgesteld om ermee te stoppen. Toen hij vertrokken was had ik tien minuten later de zaak klaar ;-))
Diep respect heb ik voor de musici die bescheiden/stil zijn en de sterren van de hemel spelen en verstand van zaken hebben.
|
Bewerkt door T-Rossie op 06/06/2006 23:19:50 |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3298 berichten |
Geplaatst - 09/06/2006 : 23:18:31
|
Het lijkt of deze draad is ingeslapen 
Om bij het onderwerp te blijven : Omdat via www.yousendit.com het beschikbaar stellen van eigen opnames erg eenvoudig is EN goed werkt zal Henk niet direkt iets aan deze site te hoeven doen.
Ik hoop dat we binnenkort nog meer stukjes muziek zullen horen van forumleden.
Leuk nieuwtje: Het nummer wat ik had opgenomen doet het onverwacht goed op een internationaal forum en momenteel wordt er door een member al gewerkt aan een engelse tekst 
|
 |
|
|
suprano
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 10/06/2006 : 00:32:23
|
ja zo kan ie wel weer elkaars muziek afkraken daar is dit tyros forum toch niet voor gr de enigste muzikant met een K&S,roland jupiter 8,tyros 2
jkruip |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 10/06/2006 : 08:49:30
|
quote: Originally posted by T-Rossie
Leuk nieuwtje: Het nummer wat ik had opgenomen doet het onverwacht goed op een internationaal forum en momenteel wordt er door een member al gewerkt aan een engelse tekst 
Mooi, mooi, mooi en terecht  Groeten sis |
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 10/06/2006 : 11:52:39
|
T-Rossie
Welk internationaal forum bedoel je? Iedergeval hardstikke leuk voor je. Misschien wordt het nog wel een internationale hit. Met een goede engelse tekst zou het mij niet verbazen.
Jan Bruijn |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3298 berichten |
|
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 11/06/2006 : 21:06:57
|
quote: Originally posted by Jan Bruijn
tyro,
Ik ben zo brutaal de website te tonen waarop mijn muziek te horen is. (Gratis) Het nummer "Atonements" heeft zelfs nummer 1 gestaan op de sub chart swing en nr. 9 op de Jazz sub chart. Ik hoop dat mijn Tyros vrienden het leuk vinden.
http://www.soundclick.com/janbruijn
groetjes Jan
De bovenste 4 mp3's kan ik downloaden en beluisteren op de pc. De rest moet ik kopen om te kunnen beluisteren, gaat me iets te ver. De player in hifi of low, werkt bij mij niet.
Groetjes, Berend
|
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 11/06/2006 : 23:31:56
|
Berend,
Dat is voor het eerst dat ik hoor dat er betaald moet worden om te luisteren naar mijn nummers op soundclick. Ik weet niet waarom de player bij jou niet werkt. Normaliter zou het moeten werken. Ik zal het onderzoeken. Tot nu toe heb ik nog geen cent mogen ontvangen van geinteresseerden, terwijl de nummers toch veel beluisterd worden. Ik denk dat het dus wel mee zal vallen. Diverse nummers staan hoog op de charts.
Jan Bruijn |
 |
|
|
ruudje
Average Member

288 berichten |
|
Onderwerp  |
|